הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פעוט בן שלוש מת בעקבות תנאים במתקן שהיה לילדי מהגרים בטקסס
הוריו של התינוק תובעים את המדינה בטענה כי הוא הוחזק בתנאים תברואתיים כושלים שהביאו למותו. 51 חקירות בנושאים דומים כבר נפתחו ועתה הם טוענים: מדובר במגמה

מה בדיוק מתרחש במתחמי המעצר למהגרים והאם יש לכך קשר למותו של פעוט בדרום טקסס? הרשויות פתחו בחקירה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ארצות הברית אחרית למותו של הפעוט? אילוסטרציה (צילום: shutterstock.com)


מותו של הילד פורסם כבר לפני כחודש, אך כל הפרטים, כולל שמו וסיבת המוות - נעצרו לפרסום. עורכי דין מטעם משפחת הפעוט פנו בדרישה לחשיפת המידע והורדת צו איסור הפרסום. המדינה, מצידה, התנגדה. "חייבים לפרסם את שם הילד, אני צריך לדעת את זה בכדי לחקור את הנושא ביסודיות", אמר האנק ויטמן, נציב המחלקה לשירותי משפחה, במהלך דיון חקיקתי בנושא.

לדברי ויטמן, המחלקה עשתה מאמצים חוזרים ונשנים ליצור קשר עם עורכי הדין המייצגים את המשפחה בכדי לצבור מידע ולקיים חקירה. איסארה באומן, דוברת משרד עורכי הדין ארנולד אנד פורטר, אישה את הדברים. "נשכרנו באחרונה על ידי אם של ילד קטן שמת באופן טרגי לאחר ששהה במתקן מעצר בתנאים תברואתיים קשים. כעת אנחנו בודקים את המקרה", אמרה.

המחלקה לשירותי משפחה אחראית לחקירת הטענות בדבר התעללות והזנחת ילדים, כולל ילדי מהגרים השוכנים בעשרות מתקני מגורים ברחבי המדינה. המתקנים עברו בחינה מעמיקה בחודשים האחרונים, בשל כניסת המהגרים והחלטת הממשל להפרידם מהוריהם ולהעבירם למשמורת ממשלתית לאחר חציית גבול ארה"ב - מקסיקו.

בנוסף לחקירה זו, ערכה המחלקה 51 חקירות נוספות בין החודשים דצמבר ליולי, בטענות להזנחה במתקנים אלו. תשע מהן עדיים עומדות ותלויות. כאשר הופיעו הדיווחים הראשוניים, טענו בתוקף הפקידים הפדרליים כי אף ילד לא נפטר במתקנים. כמו כן אמרו שאין אפשרות לבצע חקירה ללא שם הילד או מידע אישי אחר.


האם המקום עומד בתנאים תברואתיים? לא בטוח. מקלט המהגרים בטקסס (צילום: Courtesy of the Administration for Children and Families at HHS)


"ללא שם או מידע ספציפי, אנחנו לא יכולים לחקור את הטענה הזו", אמרה דוברת ICE , דניאל בנט."זה לא הופך את הטענה לנכונה, פשוט לא מאפשר להפריך אותה". בעקבות המקרה התבקש בית המשפט לקיים דיון פומבי במעורבות המדינה במתקני הילדים, לאור טענות לגבי מקרי מוות והתעללויות במחלקים אחרים של המדינה.

בדיון התבקשה המדינה להפסיק מתן רישיונות לחברות להפעלת המתקנים, עד שתושלם חקירת מותו של הפעוט. ויקטוריה פורד, מנהלת התפעול בועדת הבריאות של טקסס, אמרה כי על פי חוק, המדינה נדרשת להנפיק רישיונות לגופים הממלאים את המסמכים המתאימים ועומדים בכל הדרישות להפעלת מתקן.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE