הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אכזבה בנאס"א: שיגור החללית לשמש נדחתה בשל תקלה
בשעות הבוקר המוקדמות הייתה אמורה רקטת ה"דלתא" לעשות את דרכה אל השמיים, ועמה החללית שקרויה על שם האסטרופיזיקאי שחזה לפני עשורים רבים את תופעת ה"רוח הסולארית". אם יצליחו לתקן את הבעיה, החללית צפויה להתחיל את המסע שלה מחר

תקלה שהתגלתה ברגעים האחרונים גרמה לנאס"א לדחות את שיגורה של חללית ה-Parker Solar מקייפ קנברל שבפלורידה, כך נמסר מהנהלת סוכנות החלל. השיגור היה אמור להתרחש בשעות הבוקר המוקדמות במזרח המדינה, אך הוראת הביטול התקבלה דקה ו-55 שניות בלבד בטרם הייתה אמורה להמריא אל על.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רקטת ה"דלתא", ועליה החללית Parker-Solar (צילום: נאס"א)


חברת "יונייטד לונץ' אליאנס", יצרנית הרקטה המשגרת, אמרה שמחר (א') ינסו בשנית לשגר את החללית, אך רק בתנאי שיתקנו את בעיית הלחץ של ההליום ברקטה. עוד נמסר כי נורת אזהרה סימנה על התקלה, ואחד הפקחים נשמע אומר "המתן, המתן, המתן" ברשת הקשר. 

אלפי בני אדם הגיעו למקום, חרף השעה המוקדמת, כדי לצפות באירוע הנדיר. הם כמובן התאכזבו, אך המאוכזב הראשי הוא יוג'ין פארקר בן ה-91, האסטרופיזיקאי מאוניברסיטת שיקגו אשר על שמו קרויה החללית. לפני 60 שנים חזה פארקר כי השמש מפיקה רוח, שלימים זכתה לשם "רוח סולארית". פארקר עצמו התגבר על האכזבה הבוקר ואמר שהוא מתכנן להיות באזור בימים הקרובים, כך שהוא צופה שבכל זאת יזכה לראות את השיגור.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE