הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעצרי מהגרים נטולי עבר פלילי עלו ב-200%. מעצרי מהגרים שביצעו פשע עלו רק ב-18%
בקמפיין ולאחר הניצחון בבחירות טענו הנשיא ותומכיו כי מדיניות ההגירה הקשוחה שלהם תתמקד במהגרים נטולי מסמכים שמבצעים פשעים ומאיימים על שלומם ורכושם של אמריקאים. אבל הנתונים מראים שמעצרם של מהגרים שלא עברו על שום חוק זינק פי עשרה יותר ממעצרם של מהגרים עבריינים

ההסכמה הכללית בשנים האחרונות, גם בקרב מי שהיו רוצים לראות פחות מהגרים ברחובות ארה"ב, הוא שיש למקד את משאבי אכיפת החוק במהגרים בעלי עבר פלילי - במיוחד פשעים אלימים - בעוד האומה מחליטה מה לעשות עם הרוב המכריע מבין המהגרים שלא הפרו כל חוק למעט כניסה או שהייה בלתי חוקיים בארה"ב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


10 ל-1 שהעצור לא עשה שום דבר לא חוקי חוץ מעצם השהייה (אילוסטרציה: ויקיפדיה)



נכון שהרפובליקנים תחת נשיאותו של דונלד טראמפ הסירו כמה מן ההגנות על קבוצות מסוימות של מהגרים - במיוחד "ילדי החלום" שהובאו לארה"ב באופן לא-חוקי כילדים רכים, גדלו בה ואינם מכירים בית אחר, וגם כאלה הנמלטים מאלימות כנופיות או אלימות במשפחה שאינה מטופלת בידי הרשויות המקומיות. אבל הממשל הכחיש, בגדול, כל כוונה לבצע גירושים נרחבים של אנשים שחיים בשקט בקהילותיהם.

מנגד, הנשיא טראמפ לא רוצה שמהגרים כאלה יהיו תחת הרושם שהם בטוחים, ונראה שזהו המניע מאחורי עלייה חדה במעצרים של אנשים נטולי עבר פלילי בידי הרשות לאכיפת חוקי מכס והגירה (ICE), עליו דווח בחדשות NBC.

מניתוח של המידע של ICE  שבוצע בידי חדשות NBC, מעצרם של מהגרים נטולי מסמכים ונעדרי עבר פלילי בידי כוחות אכיפה פדרליים גדל בלמעלה מפי שלושה ב-14 החודשים הראשונים של נשיאות טראמפ, וייתכן שהקצב רק גובר.


פשיטה של ICE על מקומות עבודה (צילום: גטי)


העלייה באה בשל טקטיקה חדשה של ICE שמבצעת מעצרים המוניים ללא צו של אנשים הנוהגים או הולכים בדרך באזורים עתירי מהגרים. הטקטיקה מפורטת ומתועדת בתביעה שהוגשה נגד ICE ביוני בידי פעילים למען זכויות מהגרים בשיקאגו.

על פי נתוני ICE שנסקרו בידי NBC, מעצרים "מנהליים" של מהגרים ללא הרשעה פלילית זינקו ב-203% ב-14 החודשים הראשונים של ממשל טראמפ, בהשוואה ל-14 החודשים האחרונים של ממשל אובמה, מ-19,128 ל-58,010. במהלך אותה תקופה, מעצרם של מהגרים בעלי עבר פלילי גדל רק ב-18 אחוזים.

הדבר אולי לא מפתיע בהתחשב בכך שהממשל מתגאה בכך שהוא "הסיר את הרסן" מעל ICE, והכריז מלחמה על "ערי המקלט", אליהן נשלחים סוכני ICE לעצור מהגרים שנעצרו לאחרונה בידי רשויות מקומיות, ו"על הדרך" לעצור גם אחרים בשכונה.


היעד - לעצור ולגרש את מי שקוטפים עבורנו את האוכל (צילום: YouTube)



בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד ICE על ידי "קואליציית אילינוי לזכויות מהגרים ופליטים" ו"קהילות מאורגנות נגד גירושים", התובעים טענו כי חלק מן המהגרים באזור שיקאגו נעצרו על ידי ICE לאחר "מעצרי תנועה מפוברקים" ואחרים נעצרו לאחר ש-ICE נכנסה לביתם בתואנה של חיפוש אחר אדם אחר. הארגונים הללו טוענים כי בשבוע אחד במאי השנה נעצרו 156 בני אדם במבצע אכיפה מוגבר של ICE בעיר - 68% מתוכם נעצרו ללא צו.

מדובר בנושא בוער גם בקליפורניה, שם מדיניות מכילה של ערי מקלט גררה תגובה תוקפנית מצד הממשל. בלוס אנג'לס טיימס דווח כי שיעור המהגרים נטולי העבר הפלילי שנעצרו בידי משרד ICE בעיר הושלש ב-2017 יחסית ל-2016, מארבעה אחוזים מכלל המעצרים של הסניף המקומי ל-12%.

נראה כי מדובר במדיניות מובלעת של "גירוש עצמי", שפירושו ניסיון מכוון להפוך את חייהם של מהגרים נטולי מסמכים לאומללים כל-כך עד שיעזבו את ארה"ב מרצונם, מבלי שהממשל יצטרך להשקיע בכך כסף או לספוג את הנזק היחצני של צילומי מחנות מעבר וקרונות רכבת עמוסי מגורשים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE