הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הימין הקיצוני בארה"ב לא לבד: אנטישמים מגבירים את פעילותם גם בגרמניה
401 מקרים של אנטישמיות דווחו בגרמניה בחצי הראשון של השנה, עלייה של 10 אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד כאשר המוקד המרכזי היה בברלין

מימדיה של עצרת השנאה בוושינגטון אמנם התבררו כקטנים הרבה יותר ממה שציפו אנשי הימין הקיצוני בארה"ב אך הלאומנים בארה"ב עדיין מראים את פרצופם המכוער לעתים די קרובות ומתברר כי גם בגרמניה גילויי האנטישמיות מתגברים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בגרמניה מייחסים את רוב גילויי האנטישמיות לאיסלאם הקיצוני (צילום: גטי אימג'ס)


נתונים רשמיים של המשטרה הגרמנית חושפים כי מקרי האנטישמיות בחצי השנה הראשונה של 2018 עלו ב-10% לעומת התקופה המקבילה ב-2017. בירת גרמניה ברלין היא העיר עם המספר הגדול ביותר, 80 מקרי אנטישמיות המהווים חמישית מהסך הכולל בכל גרמניה של 401 מקרים כאשר אחריה ברשימה ניתן למצוא את מחוז בוואריה, שם נמצאת העיר מינכן, עם 43 מקרים.

פטרה פאו, מחוקקת גרמנית ביקשה לפרסם את הנתונים לציבור בעקבות חשש של יהודים כי אכן קיימת מגמה של הגברת האנטישמיות בגרמניה והמספרים אישרו את החששות. המגמה הזו מגיעה במקביל להגעתם של כמיליון פליטים מוסלמים לגרמניה במהלך השנה האחרונה כאשר 80 מתוך 401 מקרי האנטישמיות בגרמניה תוארו כ"פשעים בעלי מניע פוליטי על רקע אנטישמי". ארבעה מתוכם היו תקיפות אלימות.


מפגינים שורפים דגל ישראל בגרמניה (צילום: DPA)


כבר בשנה שעברה נציגי הקהילה היהודית בגרמניה האשימו את הממשלה הגרמנית בכך שהיא נוטשת אותה בזמן שגל האנטישמיות נמשך והופך חלקים מסוימים בגרמניה למסוכנים עבור יהודים. המגמה המדאיגה בברלין באה לידי ביטוי גם בבתי ספר כאשר מורים ושאר אנשי צוות דיווחו כי הם שומעים יותר ויותר עלבונות על רקע אנטישמי כלפי תלמידים יהודים.

הוועדה היהודית האמריקאית, AJC בדקה את העניין לעומק ומחקר שערכה חשף כי גילויי שנאה עולים בקרב תלמידים ממוצא טורקי או ערבי-מוסלמי וכי יש עלייה חדה בתמיכה באיסלאם הקיצוני. לפי מורים שרואיינו במסגרת המחקר, התלמידים המוסלמים מכוונים את השנאה שלהם לא רק כלפי יהודים אלא בנות, ערבים חילוניים וחברי הקהילה הלהט"בית.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE