הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טורקיה: אש נפתחה אל השגרירות האמריקנית, אין נפגעים
אדם לא מזוהה ירה שישה כדורים מרכב חולף - ונמלט. השגרירות סגורה השבוע לרגל חג עיד אל-אדחא. השגרירות הודתה למשטרה הטורקית על התגובה המהירה

כמה יריות נורו הבוקר (שני) אל עבר השגרירות האמריקנית בטורקיה. אף אדם לא נפצע מהירי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניידת של משטרת טורקיה מול מבנה השגרירות, היום


בשעות הבוקר המוקדמות נפתחה אש אל עבר השגרירות באנקרה מתוך רכב חולף. האירוע התרחש על רקע המתיחות שבין ארצות הברית לטורקיה, בין השאר בשל משפטו של הכומר האמריקני בטורקיה.

אדם לא מזוהה ירה שישה כדורים אל שער הכניסה לשגרירות בסביבות השעה 5:30 בבוקר (שעון מקומי). שלושה קליעים פגעו בשער ברזל ובחלון מוגן. כך הודיעה לשכת מושל אנקרה. הרשויות במקום פתחו בחקירת האירוע.

השגרירות סגורה השבוע לרגל החג המוסלמי עיד אל-אדחא.

"אנחנו יכולים לאשר שהתרחש אירוע ביטחוני בשגרירות האמריקנית בשעות הבוקר. לא קיבלנו דיווח על נפגעים, ואנחנו חוקרים את הנושא", אמר דייוויד גיינר, דובר השגרירות. "אנחנו מודים למשטרה הלאומית הטורקית על התגובה המהירה שלהם".


אחד הקליעים פגע בחלון הממוגן והשאיר נזק קל


על פי תיעוד ממקום האירוע, נראה שנגרם נזק קל למבנה בעקבות הירי. התקשורת המקומית מדווחת כי באזור הירי נמצאו מחסניות ריקות.

השגרירות באנקרה והקונסוליה באיסטנבול מהוות יעד למתקפה של גורמים קיצוניים, ועמדו בפני מספר ניסיונות תקיפה בעבר.

בשבוע שעבר דחה בית משפט באיזמיר את בקשת השחרור של הכומר האמריקני אנדרו בראנסון, וקבע שעליו להישאר במעצר בית. בראנסון עצור מאז אוקטובר 2016, בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל במדינה.


נותר במעצר. בראנסון, לפני כשלושה שבועות


כתב האישום שהוגש נגד בראנסון במרץ כולל האשמות בקשרים עם ארגוני טרור, תמיכה במפלגת הפועלים הכורדית שהוצאה מחוץ לחוק ובמתנגד המשטר פטהוללה גולן.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לטענת בית המשפט בראנסון, הסובל מבעיות בריאות, עלול לברוח מהמדינה, וכי הראיות נגדו עדיין נאספות ועל כן נדחית בקשתו להשתחרר. בראנסון, 50, במקור מצפון קרוליינה, מתגורר בטורקיה למעלה מ-23 שנים ומכהן ככומר בקהילה נוצרית באיזמיר. הוא מכחיש את ההאשמות נגדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE