הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היום יחל השימוע על הצעד הבא במתיחות המסחרית מול סין, מאות בעלי עסקים אומרים לא להעלאת מכסי המגן
"אני לא מבין איך בדים ומוצרי תפירה נכנסו לסכסוך שהחל בגלל תעשיית ההייטק", אמר סגן מנהל של חברת מוצרי סידקית. הטלת מכסי המגן תעמיד חברות רבות בדילמה: לספוג את ההפסדים או לגלגל את עליית המחירים ללקוחות

מאות בעלי עסקים ביקשו מהנשיא דונלד טרמאפ שלא להעלות עוד את מכסי המגן על מוצרים מיובאים מסין. הממשל צפוי לערוך שישה ימים של שימועים, החל מהיום (שני) בוושינגטון על הצעד הבא שצפוי להסלים את מלחמת המסחר בין וושינגטון לשנגחאי. טראמפ מעוניין להעלות את מכסי המגן של מוצרים בשווי 200 מיליארד דולר לרמה של 10-25 אחוזים החל מהחודש הבא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הסכסוך החל בגלל תעשיית ההייטק, אבל זולג גם לתעשיות הפשוטות


מכסי המגן האלה צפויים להשפיע על חברות אמריקניות שרוכשות מוצרים וציוד מסין. החברות האלה יהיו חייבות להחליט אם לספוג את עליית המחירים, או לגלגל אותה אל הצרכן.

בחודש יולי, טראמפ הטיל מכסי מגן בגובה של 25 אחוזים על מוצרים סיניים מיובאים בשווי של 34 מיליארד דולר. השבוע צפויים לצאת לדרכם מכסי המגן על סחורה מיובאת בשווי של 16 מיליארד דולר. סין, מצדה, העלתה מכסי מגן על מוצרים אמריקניים שונים.

עם זאת, הצעד הקרוב יהיה הסלמה משמעותית במתיחות הכלכלית שבין שתי המעצמות הגדולות.

אד וינשטיין, סגן נשיא JO-ANN, אמר כי הוא לא מבין כיצד מוצרים לסריגה ותפירה נכנסו למאבק בין המעצמות, שהחל בגלל מחלוקות על תעשיית ההיי-טק. "המוצרים שלנו מאוד פשוטים, לא ציפיתי מעולם לראות בדים ומוצרי תפירה ברשימת מכסי המגן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE