הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פחמימות או לא להיות: משום שזה עלול לקצר לכם את החיים
מחקר מצא קשר בין הדיאטות הדלות בפחמימות, הרווחות בארצות הברית ואירופה, לבין תוחלת חיים קצרה. בו זמנית, מחקרים הראו כי צריכה של יותר מדי פחמימות עלולה לגרום למחלות לב וסרטן

דיאטות דלות בפחמימות, שרווחות בארצות הברית ואירופה, עלולות לקצר את החיים, בעיקר אם בשר ומוצרי חלב משמשים תחליף עיקרי למזון עמילני. כך עולה ממחקר שנערך לאחרונה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 צריכה של מעט מדי פחמימות תקצר לכם את החיים. כך לפי המחקר

המחקר שנערך בארצות הברית מצא, שאנשים שאוכלים כמות מתונה של פחמימות, עם בין 50 ל-55 אחוזים מצריכת הקלוריות היומית שלהם, היו בעלי שיעורי תמותה נמוכים יותר מאשר אנשים שאכלו ארוחות דלות בפחמימות, עם מתחת ל-40 אחוז מסך הקלוריות היומי.

ממצאי המחקר אוששו גם בהתבסס על מחקרי תזונה אחרים שנערכו ברחבי העולם, עם נתונים שנאספו מ-432,000 אנשים. הנתונים הציגו את הסיכונים הבריאותיים שנגרמים כתוצאה מדיאטות עשירות בפחמימות, שרווחות בקרב המעמד האמיד פחות. אך המומחים סבורים, כי תרבות הפחמימות עדיין מערערת על הראיות המצטברות במחקרים.

עוד עולה מהמחקר, כי לא כל הדיאטות הדלות בפחמימות גוררות את אותן התוצאות. לדברי החוקרים, הממצאים שנויים במחלוקת. צריכה של יותר מדי או אל פחות מדי פחמימות עלולה להזיק לבריאות, אך מה שחשוב הוא סוגי השומן, החלבון והפחמימות המשולבים בדיאטה היומית.

החוקרים ממליצים לשלב פחמימות בהיקף של כ-50 אחוז מהתפריט היומי

דיאטה דלת פחמימות מחליפה מנות כגון פסטה, לחם וקטניות, בחלבון ובשומן, לשם הזנת הגוף באנרגיה. דיאטות פופולריות, בהן אטקינס או פליאו, מנסות לחקות את התפריטים החקלאיים. אך יש לציין, כי ההצמדות לתפריטים אלה משתנה בהתאם לאפשרות לצרוך חלב וירקות.

דיאטה דלת פחמימות שיכולה להיות בריאה, כללה הרבה ירקות, שומן מן הצומח וקטניות, כגון עדים ושעועית. זאת, על מנת להחליף פחמימות עמילן, כגון תפוחי אדמה. עם זאת, ברחבי ארצות הברית ואירופה, הדיאטה דלת הפחמימות הפופולרית ביותר מורכבת מחלבון בשר, גבינה, חמאה וחלב, יכולה להגביר את הסיכון למחלות לב ולסרטן.

כמו כן, מדגישים החוקרים, כי דיאטה דלת פחמימות ועשירה בחלבון, גוררות עייפות ואבדן במשקל, אך היא גם קשורה בתוחלת חיים קצרה יותר.  

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE