הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ג'ון בולטון: "וושינגטון לא דנה באפשרות להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן"
היועץ לביטחון לאומי שמבקר בימים אלה בישראל, אמר כי עתיד שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים תלוי באבו מאזן, ומתח ביקורת חריפה על סוכנות האו"ם לפליטים אונר"א

וושינגטון לא דנה באפשרות להכיר בריבונות של ישראל על רמת הגולן. כך אמר היום (רביעי) היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון במהלך ביקורו בירושלים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבינים את העמדה של ישראל. היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בירושלים, היום

 


"שמעתי שהציעו את הרעיון הזה, אין דיון על כך, אין שום החלטה של ממשלת ארצות הברית" אמר בולטון, לאחר שבחודש מאי אמר בכיר ישראלי כי וושינגטון שוקלת להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן - שנכבשה במלחמת יום כיפור, אך לא הוכרה כשטח ישראלי בעולם.

"כמובן שאנחנו מבינים את הטענה הישראלית שהיא סיפחה את רמת הגולן - אנחנו מבינים את העמדה שלהם - אבל אין שינוי בעמדה של ארצות הברית כרגע".

ארצות הברית ניסתה להתניע מחדש את תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, אך קיבלה כתף קרה מיו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס לאחר שממשל טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל בדצמבר אשתקד.

במקביל, וושינגטון אותתה כי היא מתקרבת לעמדות ישראל בכל הנוגע לסכסוך עם הפלסטינים, ומחקה את המונח "שטחים כבושים" מהמסמכים שעוסקים בשטחי יהודה ושומרון.

כשנשאל אם ממשל טראמפ צופה את הקמתה של מדינה פלסטינית, חזר בולטון על עמדתו של הנשיא טראמפ. "אני חושב שכבר הרבה זמן ארצות הברית מאמינה שעל הישראלים והפלסטינים להסכים על זה. אף אחד לא הולך לכפות עליהם שלום".


המשך שיחות השלום תלוי בו. אבו מאזן, ארכיון


היועץ לביטחון לאומי הוסיף כי השאלה אם שיחות השלום יתחדשו תלויה באבו מאזן.

בולטון גם התייחס לקיצוץ בכספים שארצות הברית מעבירה לאו"ם ולסוכנויות השונות, בהן אונר"א. "הסוכנות היא מכניזם כושל. היא הפרה סטנדרטים של החוק הבינלאומי בנוגע לסטטוס של המהגרים. התכנית של אונר"א היא יחידה בעולם, ומתבססת על כך שמעמד הפליט מועבר בירושה, ואני חושב שהיינו צריכים לקצץ את התקציבים מזמן", אמר.

"חלק גדול מההוצאות של אונר"א מנוצל להנצחת מעמדם של הפלסטינים, ואני חושב שזו טעות. אני חושב שזו טעות מנקודת מבט הומניטרית.. הנצחה של מעמד לא טבעי", הוסיף היועץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE