הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול מעריך שהריבית תמשיך לעלות
פאוול נאם בכינוס השנתי של הפדרל ריזרב בוויומינג והביע אמון בכלכלה האמריקאית ובשליטה באינפלציה. מדדי הנאסדק ו- S&P 500 הגיעו לשיאים תקופתיים

יושב ראש הפדרל ריזרב ג'רום פאוול מעריך כי הריבית תמשיך לעלות בקצב איטי וקבוע בחודשים הקרובים. פאוול נאם בועידה השנתית של הפדרל ריזרב בג'קסון הול, וויומינג והביע בנאומו אמון בכלכלה האמריקאית. להערכתו האינפלציה לא תצא משליטה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פאוול וטראמפ. צילום: GettyImages

בהתאם לכך, מגמת העלאת הריבית והצמיחה שנמשכות מאז דצמבר 2015 צפויה להמשיך, אם לא יהיו שינויים מפתיעים במגמות הכלכליות. לדברי פאוול, הבנק המרכזי מעוניין באי התערבות שתעצור את המומנטום הכלכלי אך בו זמנית להוות מגן מפני צמיחה לא מידתית. על רקע נאומו של פאוול הגיעו היום מדדי הנאסדק וה-S&P 500 לשיאים תקופתיים.

"אני רואה בגישה הנוכחית של העלאת ריבית הדרגתית את הדרך של הועדה הפדרלית לשוק פתוח לקחת ברצינות את שני הסיכונים", אמר פאוול. לדבריו, אם תמשך העלייה בהכנסות ובמספר מקומות העבודה תדרש התאמה של שיעור הריבית הפדרלית. הועדה הפדרלית אישרה שבע העלאות ריבית בגובה רבע אחוז מאז דצמבר 2015, מה שהביא אותה לשיעור הנוכחי של 1.75-2 אחוזים. במהלך 2018 היו שתי העלאות ריבית וחברי הועדה מעריכים שצפויות עוד שתי העלאות עד תום השנה.

הנשיא דונלד טראמפ החמיר לאחרונה את ביקורתו על העלאות הריבית מצד הפדרל ריזרב אך פאוול, שמונה על ידי טראמפ ונכנס לתפקידו בפברואר האחרון, לא התייחס לטענותיו בנאומו היום. חברי פד אחרים אמרו ל-CNBC כי הם מחויבים לשמירה על עצמאות מקצועית משוחררת מלחצים פוליטיים.


מדד הנאסדק הגיע לשיא. צילום: Marketwatch


פאוול התייחס לתמורות בשווקים המתפתחים וציין כי יש סיכונים בארצות הברית ומחוצה לה שעשויים לחייב שינוי מדיניות, אך הוסיף: "הכלכלה חזקה. האינפלציה קרובה ליעד שהצבנו, שני אחוזים, ורוב האנשים שמחפשים עבודה מוצאים אחת. עמיתיי ואני עוקבים בדריכות אחרי הנתונים שמגיעים ואנחנו מתאימים את המדיניות שלנו להיות מה שמדיניות מוניטרית צריכה להיות כדי לתמוך בצמיחה מתמשכת, שוק עבודה חזק, ואינפלציה הקרובה לשני אחוזים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE