הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר הביטחון האיראני מבקר בדמשק: "מקווים לקחת חלק חשוב בבנייה מחדש של סוריה"
למרות דרישת וושינגטון מאיראן להוציא את כוחותיה מסוריה, נראה שבטהרן מעדיפים להתעלם - ולהדק עוד את היחסים עם אסד. השר צפוי להיפגש עם בכירים צבאיים וביטחוניים במהלך הביקור שיימשך יומיים

רק בשבוע שעבר אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, בעת ביקורו בישראל, כי על איראן להסיג את כוחותיה מסוריה - אך נראה כי המסר לא התקבל בטהרן. שר הביטחון האיראני עמיר חתאמי הגיע היום (ראשון) לסוריה כדי להיפגש עם בכירים ביטחוניים וצבאיים בביקור שצפוי להימשך יומיים. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית תסנים. על פי הדיווח, הביקור נעשה בעקבות הזמנתו של שר הביטחון הסורי, עלי עבדאללה איוב. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי. חאתמי (במרכז)


הכוחות האיראנים, ובהם חיזבאללה, תומכים בנשיא בשאר אל-אסד במלחמת האזרחים הארוכה.

"אנחנו מקווים שיהיה לנו תפקיד יעיל בבניה מחדש של סוריה", אמר חתאמי עם נחיתתו בדמשק. הוא הוסיף כי הוא מקווה להגביר את שיתוף הפעולה הצבאי בין טהרן לדמשק. 

לאחר שבשבוע שעבר אמר בולטון כי על איראן למשוך את כוחותיה מסוריה, אמרו בכירים איראניים כי הנוכחות הצבאית בסוריה החלה בעקבות הזמנתו של ממשל אסד, וכי אין להם תכניות קרובות לעזוב את המדינה.

יותר מאלף איראנים, כולל בכירים בכוחות העילית של משמרות המהפיכה, נמצאים בסוריה מאז שנת 2012.


האיראנים לא יעזבו עד שהוא יבקש מהם. נשיא סוריה בשאר אל-אסד


אנשי משמרות המהפיכה שמרו בסוד את הפרטים על תפקידם בסוריה, אך בשנים האחרונות, עם העלייה במספר ההרוגים מקרבם, הם החלו לחשוף יותר פרטים על המעשים שלהם בסוריה. 

דבריהם הדגישו הגורמים האיראניים בסוריה כי מדובר במלחמה קיומית נגד הלוחמים הסונים של דאעש שרואים בשיעים - הזרם הדתי הגדול באיראן - כופרים.

לפני כחודש, אמר עלי אכבר ולאיתי, היועץ הבכיר של מנהיג איראן האייתוללה עלי חמינאי, כי טהרן תוציא את כל היועצים הצבאיים שלה מסוריה "אם הרשויות במדינה יבקשו מאיתנו לעשות זאת". 

ולאיתי הדגיש גם הוא כי האיראנים נמצאים בסוריה לבקשת משטרו של הנשיא בשאר אסד. לדבריו, "איראן ורוסיה סייעו לטהר 80% משטח סוריה מטרור".

הבכיר האיראני הוסיף כי איראן לא תצא מסוריה בעקבות הלחץ האמריקאי המופעל עליה לעשות כן. לדבריו, "ארה"ב רוצה לחלק את עיראק לשלושה חלקים ואת סוריה לחמישה. אנחנו נתמודד עם הנוכחות האמריקאית בסוריה , עיראק, לבנון, תימן וצפון אפריקה". הוא הוסיף כי רוסיה תסיג את כוחותיה מסוריה ברגע שאיראן תעשה זאת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE