הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שבוע אחרי הרשעת מנאפורט והודאת כהן - טראמפ צולל בסקרים
סקר חדש של רשת ABC והוושינגטון פוסט מראה שהשפעת השערוריות האחרונות על מעמדו הציבורי של הנשיא ניכרת: חוסר שביעות הרצון מתפקודו הגיע לשיא, התמיכה בתפקודו שווה לשיא השלילי, ואין מגזר אחד שבו התמיכה בתפקודו לא צוללת. כשני שליש מהציבור תומכים בחקירה של התובע המיוחד מולר ובהרשעה של מנהל הקמפיין לשעבר מנאפורט

חוסר שביעות הרצון מתפקודו של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב הגיע לשיא חדש, התמיכה בחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר נרחבת ומחצית מן הנשאלים, בסקר חדש של רשת ABC והוושינגטון פוסט, תומכים בפתיחת הליכי הדחה נגד הנשיא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


53% "מאד לא מרוצים" מתפקודו, מתוך שיא של 60% ש"לא מרוצים" בכל הרמות (אילוסטרציה: Fivethirtyeight.com)


שישים אחוזים מן הנשאלים בסקר הכלל-ארצי הביעו אי-שביעות רצון מתפקודו של טראמפ בתפקיד. זהו הנתון הגבוה ביותר מאז הושבע לתפקיד. השיא הקודם היה 59%. מה שראוי לציון הוא שמתוך ה-60%, 53% "מאד לא מרוצים", וזהו נתון גבוה בהרבה מכל סקר קודם. 36% מרוצים מתפקודו, וזהו נתון שווה למספר הנמוך ביותר שנמדד לטראמפ, מתוך אלה רק 24% "מרוצים מאד" - המספר השני הנמוך ביותר בנשיאותו.

התוצאות מגיעות שבוע לאחר הרשעתו של מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ, פול מנאפורט, בעבירות הונאה, ופרקליטו האישי של הנשיא במשך למעלה מעשור, מייקל כהן, הודה בשמונה סעיפי אישום, כולל עבירות על חוקי מימון בחירות שביצע לטענתו בהחיית טראמפ.

שיעור התמיכה הממוצע בתפקודו של טראמפ מאז הושבע לתפקיד הוא הנמוך ביותר בתולדות הסקרים המודרניים (משנות ה-40 ואילך). אחת הסיבות היא שבניגוד לדבריו על "ניקוז הביצה", 45% מן הנשאלים אומרים שהשחיתות בוושינגטון גברה בתקופתו, ואילו 13% בלבד אומרים שהיא פחתה.


בהנחה שהוא לא הודה הודאת שקר בבית המשפט, הציבור מסכים: הנשיא עבר על החוק (צילום: ABC)


גם בנוגע לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, מצבו של הנשיא עם הציבור לא מזהיר. 61% אומרים שאם הדברים שכהן הודה בהם בבית המשפט נכונים, הרי שטראמפ עבר על החוק. 53% סבורים שהנשיא משבש את חקירתו של מולר.

כמחצית מן הציבור (49%) תומכים בפתיחת הליכי הדחה נגד הנשיא בקונגרס, לעומת 46% שמתנגדים לכך. התמיכה בכך בקרב נשים בלבד עולה ל-57%. התמיכה בכך שמולר יורשה להשלים את החקירה שלו ללא התערבות או לחץ עומדת על 63%, לעומת 29% שמתנגדים לכך. 52% תומכים מאד בחקירה. בהתפלגות מפלגתית, 85% מן המזדהים כדמוקרטים תומכים בחקירתו של מולר, 67% מן ה"עצמאים" ואפילו 32% מן המזדהים כרפובליקנים. 41% מן המזדהים כשמרנים תומכים במולר, ואילו בקרב מי שמזדהים כ"מרכז" או "ליברלים" התמיכה עוברת את רף 70 האחוזים.


רוב מוחץ של הציבור בעד שישלים את חקירתו. התובע המיוחד, רוברט מולר (צילום: ABC)


גם בנושא כעסו של טראמפ על התובע הכללי שלו ג'ף סשנס, על שזה מרשה לחקירה להימשך, 62% מן הנשאלים תומכים בסשנס, ורק 23% בטראמפ. 64% מתנגדים לכך שטראמפ יפטר את סשנס, לעומת 19% בלבד התוכמים בכך. טראמפ זעם על התביעה נגד פול מנאפורט? הציבור תומך בשיעור מוחץ של 67%-17%. שיעור ההתנגדות לחנינה למנאפורט בערך דומה, וכולל אפילו 45% מן המשיבים המזדהים כרפובליקנים.

הירידה בתמיכה בנשיא משתקפת בכל פלחי האוכלוסיה: בעלי השכלה על-תיכונית (19% תמיכה בתפקודו), מתונים בדעותיהם (24% תמיכה) והירידה הגדולה מכולן - נשים לבנות בעלות השכלה גבוהה. רק 23% מבנות קבוצה זו תומכות בטראמפ, לעומת 40% באפריל 2017. שיעור הלא-מרוצות מתפקודו עלה ב-20 נקודות מאז, מ-55% ל-75%. אפילו בקרב גברים לבנים ללא השכלה גבוהה, אולי ליבת הבייס שלו, ירדה התמיכה בתפקודו מ-70% באפריל השנה ל-55% כיום.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE