הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
התגובה לצעד של ארה"ב: גרמניה "תגדיל משמעותית" את המימון לאונר"א
לאחר שממשל טראמפ הודיע שיפסיק לחלוטין את הסיוע לפליטים פלסטינים, הודיעה ממשלת גרמניה על הגדלת הסיוע לארגון, שעומד כיום על 94 מיליון דולר. שר החוץ הגרמני קרא לאיחוד האירופי להצטרף למהלך

ממשלת גרמניה הודיעה כי היא "מתחייבת להגדיל משמעותית" את המימון לסוכנות האו"ם לפליטים פלסטינים, אונר"א. זאת לאחר שארה"ב הודיעה כי תפסיק לחלוטין את המימון לארגון. גרמניה סייעה לאונר"א השנה עם מימון של 94 מיליון דולר. שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, לא פירט בכמה יוגדל הסכום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בפריז. הגרמנים חוששים מקריסת אונר"א. צילום ארכיון AFP

במכתב ששלח לשרי החוץ של האיחוד האירופי קרא מאס למדינות אירופה להצטרף לגרמנים במימון אונר"א. לדבריו, "אובדן הארגון עלול לגרום לתגובת שרשרת בלתי נשלטת". מאס טען כי גרמניה לבדה לא תצליח לכסות על הבור התקציבי שנפער בעקבות הודעת ארה"ב, שכבר הודיעה כי לא תעביר 217 מיליון דולר אותם אמורה הייתה לשלם למימון אונר"א.

 

כזכור, אתמול הודיעה ארה"ב כי היא מפסיקה לחלוטין את המימון לארגון, המטפל ב-5 מיליון פליטים וצאצאי פליטים פלסטינים בירדן, רצועת עזה, הגדה המערבית, סוריה ולבנון. בהודעה מטעם מחלקת המדינה נכתב כי "הממשל בחן בקפידה את הנושא והחליט שארה"ב לא תוסיף לממן עוד את סוכנויות האו"ם שתומכות בפליטים הפלסטינים".


ארה"ב גם קראה לשינוי ההגדרות שלפיהן מכירה אונר"א בפליטים. כך שמחמישה מיליון הפליטים המוכרים בארגון יוותרו רק כמה עשרות אלפים - אלה שעדיין חיים מאז שהוקמה הסוכנות לפני כ-70 שנה, בעקבות בריחתם וגירושם של כ-700 אלף פלסטינים מתחומי מדינת ישראל במלחמת העצמאות ב-1948.


שר החוץ הגרמני מאס ואבו מאזן. קרא למדינות האיחוד האירופי להצטרף למימון. צילום: רויטרס


דובר אונר"א כריסטופר גאנס הגיב להפסקת המימון לסוכנות על ידי ארה"ב ואמר כי הוא מופתע מההחלטה. הוא הוסיף כי הוא דוחה את הטענה האמריקאית לפיה תכניות הסוכנות "פגומות מהיסוד". גם הפלסטינים הביעו זעם על ההחלטה. נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר כי ההחלטה היא "מתקפה חמורה" על העם הפלסטיני. לדבריו, "ההחלטה האמריקאית מהווה הפרה של החלטות האו"ם. עונש כזה לא ישנה את העובדה שלארה"ב אין יותר תפקיד באזור". 



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE