הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נעצר מייסד ומנכ"ל jd.com בחשד להטרדה מינית; החברה: האשמת שווא
ריצ'רד ליו, המייסד של ענקית הסחר האלקטרוני מסין, נעצר במהלך ביקור עסקי במינסוטה. פרטי המקרה אינם ברורים עד כה. מהחברה נמסר: "זו האשמת שווא"

ריצ'רד ליו או בשמו המקורי, ליו שיאנגדונג, לא ציפה לסיים את הטיול העסקי שלו בארה"ב בתא מעצר במינסוטה. מנכ"ל אתר ה-E-commerce הסיני, JD.com הגיע למיניאפוליס בסוף השבוע לרגל עסקים ונעצר ע"י המשטרה באשמת התנהגות מינית פלילית, שפרטיה המדויקים לא פורסמו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמונת מעצר של ריצ'רד ליו, המיליארדר הסיני ומנכ"ל חברת JD (צילום: משרד השריף של מחוז הנפין)


חוקרי משטרת מיניאפוליס עצרו את ליו ביום שישי האחרון והביאו אותו לתחנת המשטרה במחוז הנפין (Hennepin) שם הוחזק עד לשבת אחר הצהריים, אז שוחרר ללא ערבות. עד כה לא נמצאו ראיות להתנהגות בלתי הולמת מצידו של ליו אך במשטרה ציינו כי מתנהלת חקירה בעניין וסירבו למסור פרטים נוספים בנוגע אליה.

מה שכן הסכימו למסור במשטרת מיניאפוליס, דרך הדובר ג'ון אלדר הוא שאישום רשמי יוגש דרך פרקליט העיר או המחוז במקרה שיימצאו ראיות מספקות נגד ליו. בינתיים, המיליארדר הסיני מורשה להמשיך לטייל ברחבי ארה"ב וגם לחזור לסין. ב-JD הוציאו הודעה באתר מדיה חברתית בסין בו התייחסו לפרשה כ"האשמת שווא".


מטה חברת JD בבייג'ינג, סין (צילום: AP)


שוויה של חברת JD מוערך בכ-300 מיליארד דולר, לא רחוק מהמתחרה העיקרית שלה, "עליבאבא", ענקית המסחר האינטרנט הנוספת מסין, הנמצאת בבעלות ג'ק מא ושוויה מוערך בלמעלה מ-500 מיליארד דולר. מוקדם יותר השנה פרסמה גוגל כי תשקיע 550 מיליון דולר ב-JD כחלק מניסיון להיכנס לשוק ה-E-commerce המתפתח של סין.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE