הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בילה 17 שנים בכלא, עד שהתגלה כי הוא בעצם חף מפשע
כבר בזמן שנעצר טען ריצ'רד איי. ג'ונס תוקף כי הוא חף מפשע אך זה לא עזר לו ועכשיו לאחר חשיפת הטעות ושחרורו, הוא דורש פיצוי של למעלה ממיליון דולר

ריצ'רד איי, ג'ונס מנסה לשקם את חייו בגיל 42 לאחר שבילה 17 שנים בכלא על פשע שהוא לא ביצע. ב-1999 נעצר ג'ונס, ביחד עם חשודים נוספים, באשמת שוד חמור והוצב במסדר זיהוי לפני עדי ראייה. למרבה הפתעתו העדים הצביעו עליו כמי שביצע את הפשע, גניבת טלפון סלולרי בחניון של וולמארט בקנזס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין האשם האמיתי, משמאל ג'ונס החף מפשע (צילום: מחלקת התיקונים של מדינת קנזס)


מלבד הזיהוי המוטעה לא הייתה שום ראיה שקשרה את ג'ונס לאירוע לרבות הוכחה כלשהי שהוא אכן היה בזירה בזמן השוד. העונש על העבירה אותה ביצע לכאורה, היה חמור מאוד: 19 שנים בכלא מתוכם הוא הספיק לרצות 17 שנים עד שלבסוף נחשף הסיפור האמיתי והוא שוחרר.

במהלך שהותו במתקן הכליאה בלנסינג, קנזס ג'ונס גילה מחבריו לכלא כי ישנו אסיר הדומה לו מאוד בשם ריקי איימוס. עדי הראייה המקוריים נכנסו שוב לתמונה כאשר הראו להם תמונה של ג'ונס לצד תמונה של איימוס והם ציינו כי אינם יכולים להבדיל ביניהם. מסדר הזיהוי המאולתר הזה הביא לבסוף לבחינה מחדש של המקרה ולשחרורו של ג'ונס.


מסדר זיהוי. מקור להרבה הרשעות שגויות בארה"ב (צילום: Thinkstock)


כיום ג'ונס החופשי, אב לשתי בנות בגילאי 19 ו-24 וסבא טרי, מבקש לקבל פיצוי על שנים רבות שהתבזבזו בכלא: "זה לקח נתח גדול מחיי שלא אקבל בחזרה, אני רק מנסה להתייצב בחיי היומיום שלי, אני עדיין בתקופת מעבר". בשבוע שעבר הגיש ג'ונס עתירה לבית המשפט בקנזס עם בקשה לפיצויים בגובה של 1.1 מיליון דולר, כ-65 אלף דולר על כל שנה שישב בכלא.

עורך דינו של ג'ונס, ריצ'רד איינסוורת' אמר כי הם מקווים לקבל תעודה המציינת את חפותו של ג'ונס ופיצוי כדי שיוכל "סוף סוף להמשיך הלאה עם חייו לאחר שבילה 17 שנים בכלא על פשע שלא ביצע". המקרה הזה הדגיש את הבעייתיות הקיימת בהרשעה על בסיס עדי ראייה שהיא המקור המוביל להרשעות שגויות בארה"ב.




50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE