הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשד לפיגוע בקהיר: נעצר אדם שניסה לפוצץ עצמו ליד שגרירות ארה"ב
כוחות הביטחון בקהיר השתלטו על אדם שהלך ליד מתחם השגרירות עם תיק גב גדול שהחל לעלות באש. המקום נסגר לתנועה והמשטרה חוקרת האם מדובר בנסיון פיגוע

כוחות הביטחון במצרים עצרו היום (שלישי) אדם אחד לאחר שמטען נפץ הושלך אל השגרירות האמריקנית במרכז קהיר. כך מסרו שלושה גורמים ביטחוניים לסוכנות הידיעות רויטרס. עם זאת, ייתכן כי מדובר בניסיון לבצע פיגוע התאבדות סמוך לשגרירות.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיש נתפס והאש כובתה. זירת האירוע


לדברי המקורות, אף אדם לא נפצע באירוע. אישה שהייתה במקום סיפרה כי היא שמעה פיצוץ, ואז הבחינה באדם עם תיק גב שחור עולה באש סמוך למלון סמירמיס, שניצב מול מתחם השגרירות. האיש הופל אל הקרקע על ידי כוחות ביטחון בזמן שהאש כובתה, סיפרה עדת הראייה.

השגרירות הודיעה בחשבון הטוויטר שלה כי העובדים במקום מודעים לאירוע וקראה לציבור שלא להגיע לאזור. עם זאת, לפני דקות אחדות הודיעה השגרירות כי המשטרה המקומית סיימה את חקירתה במקום וניתן להגיע לשם.

האזור נסגר לתנועה על ידי כוחות הביטחון זמן קצר לאחר האירוע, ובמקום מורגשת נוכחות משטרתית לא שגרתית.

לפני כשלושה שבועות נורו כמה יריות מרכב חולף אל עבר השגרירות האמריקנית בטורקיה. גם באירוע ההוא לא היו נפגעים. האירוע התרחש על רקע המתיחות שבין ארצות הברית לטורקיה, בין השאר בשל משפטו של הכומר האמריקני בטורקיה.

שלושה קליעים פגעו בשער ברזל ובחלון ממוגן. כך הודיעה לשכת מושל אנקרה. הרשויות במקום פתחו בחקירת האירוע.השגרירות הייתה סגורה לרגל החג עיד אל-אדחא.


לפני דקות אחדות המקום נפתח לתנועה. מקום הפיצוץ


"אנחנו יכולים לאשר שהתרחש אירוע ביטחוני בשגרירות האמריקנית בשעות הבוקר. לא קיבלנו דיווח על נפגעים, ואנחנו חוקרים את הנושא", אמר דייוויד גיינר, דובר השגרירות. "אנחנו מודים למשטרה הלאומית הטורקית על התגובה המהירה שלהם".

על פי תיעוד ממקום האירוע, נראה שנגרם נזק קל למבנה בעקבות הירי. התקשורת המקומית מדווחת כי באזור הירי נמצאו מחסניות ריקות.

השגרירות באנקרה והקונסוליה באיסטנבול מהוות יעד למתקפה של גורמים קיצוניים, ועמדו בפני מספר ניסיונות תקיפה בעבר.

שבוע לפני כן דחה בית משפט באיזמיר את בקשת השחרור של הכומר האמריקני אנדרו בראנסון, וקבע שעליו להישאר במעצר בית. בראנסון עצור מאז אוקטובר 2016, בחשד למעורבות בניסיון ההפיכה הכושל במדינה.


מתחם השגרירות באנקרה, לפני כשלושה שבועות


כתב האישום שהוגש נגד בראנסון במרץ כולל האשמות בקשרים עם ארגוני טרור, תמיכה במפלגת הפועלים הכורדית שהוצאה מחוץ לחוק ובמתנגד המשטר פטהוללה גולן.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי לטענת בית המשפט בראנסון, הסובל מבעיות בריאות, עלול לברוח מהמדינה, וכי הראיות נגדו עדיין נאספות ועל כן נדחית בקשתו להשתחרר. בראנסון, 50, במקור מצפון קרוליינה, מתגורר בטורקיה למעלה מ-23 שנים ומכהן ככומר בקהילה נוצרית באיזמיר. הוא מכחיש את ההאשמות נגדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE