הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מהומה בסנאט - הדמוקרטים דרשו את פיזור השימוע במועמדותו של קאבנאו לבית המשפט העליון
הדמוקרטים טענו כי לא סביר לצפות מהם להצביע על מועמדות של מינוי לכל החיים כאשר עשרות אלפי מסמכים המתעדים את עבודתו של המועמד ברט קאבנאו כפרקליט בבית הלבן של בוש הבן שוחררו רק אמש. יו"ר הוועדה הרפובליקני צ'אק גראסלי דחה את הדרישה וטען כי הרפובליקנים בוועדה כבר עברו על כל רבבות העמודים

מהומה פרצה היום בוועדת המשפט של הסנאט בתחילת שימוע האישור למינויו של ברט קאבנאו לבית המשפט העליון, בעת שהסנאטורית קמאלה האריס (דמוקרטית מקליפורניה) דרשה לפזר את הישיבה מיד עם דברי הפתיחה של יו"ר ועדת המשפט צ'אק גראסלי (רפובליקני מאיווה) על מנת שהסנאטורים יוכלו לעבור על 42 אלף עמודי מסמכים ששוחררו אתמול בערב, בזמן שמפגינים קטעו את הדיון בצעקות ונגררו מן האולם על ידי שוטרים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משועשע מן המהומה סביבו, ומתעלם מהבקשות לשקיפות. המועמד לבית המשפט העליון, ברט קאבנאו (צילום: NBC)


"אין שום דרך שנוכל להתקדם, אדוני היו"ר", התחננה האריס בפני גראסלי. "ההצעה שלך לא תקינה" השיב גראסלי (ועל פי מומחים להליכי הסנאט, טעות בידו). התנגדויות הדמוקרטים נענו במחיאות כפיים מצד הפעילים בקהל. לאחר מכן נעמדו קבוצה של מפגינים והחלו לצעוק התנגדויות למינויו של קאבנאו. הם הוצאו מן האולם על ידי שוטרי הקפיטול בזה אחר זה.

כאשר ניסה גראסלי לחדש את תהליך האישור, עוד ועוד דמוקרטים דרשו כי הישיבה תידחה, בעוד קאבנאו עצמו יושב בדממה. הסנאטור ריצ'ארד בלומנטל (דמוקרטי מקונטיקט) כינה את הישיבה "פארסה ולעג לנורמות שלנו", והוסיף כי אם לא תהיה דחייה כדי לאפשר לחברי הוועדה לקרוא את המסמכים, "ההליך הזה יוכתם ויוכפש לעד". לאחר שמפגינים נוספים צעקו, דיבר הסנאטור קורי בוקר (דמוקרטי מניו ג'רזי). "מה החיפזון? מה אנחנו מנסים להסתיר?" שאל.

גראסלי טען באופן תמוה שהרוב הרפובליקני בוועדה כבר קרא את כל 42 אלף העמודים (ששוחררו רק אתמול בערב, כזכור) העוסקים בתקופתו של קאבנאו כפרקליט בבית הלבן תחת הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש הבן, וכי על הדמוקרטים היה לעשות כמוהם. "אין סיבה לעכב את הדיון", אמר גראסלי, והוסיף שלדעתו מרגע שיסתיים התהליך, הוא מאמין שקאבנאו יהפוך לשופט התשיעי בבית המשפט העליון.


"ההליך יוכפש ויוכתם לעד". הסנאטור ריצ'ארד בלומנטל (דמוקרטי מקונטיקט) [צילום: LongRoom]


על פי משטרת הקפיטול, 22 בני אדם נעצרו עד השעה 10:19 בבוקר - 45 דקות לתוך השימוע שאמור להימשך כל היום. הם הואשמו בהתנהגות פרועה. המספר הזה צפוי לצמוח במידה רבה עד סוף היום.

הסנאטור ג'ון קורנין (רפובליקני מטקסס) נזף בעמיתיו הדמוקרטים על התנהגותם ואמר שהשימוע נופל קורבן ל"שלטון ההמון". הוא הוסיף כי אינו יכול לקחת ברצינות את טענת חברי הוועדה הדמוקרטים כי אינם יכולים לבצע כראוי את עבודתם בנושא ללא המסמכים, מפני ש"כל אחד ואחד מהם הכריז על התנגדותו למועמד עוד בטרם השימוע של היום".

הסנאטור דיק דורבין (דמוקרטי מאילינוי) הזכיר לוועדה כיצד הרפובליקנים השאירו בשמחה מושב פנוי בבית המשפט העליון במשך חודשים כדי למנוע את מינויו של מועמד הנשיא לשעבר אובמה, מריק גארלנד. הוא קרא לקאבנאו עצמו לבקש דחייה כדי שהסנאטורים יוכלו לעמוד באופן מלא על עברו המקצועי. "למען האומה, למען טוהר החוקה ששנינו מכבדים, קום ועשה מעשה", אמר דורבין. "בקש מן הישיבה הזו להתפזר עד שכל מסמכי הקריירה הציבורית שלך יוצגו לעיני הציבור האמריקאי". קאבנאו סירב להיענות לבקשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE