הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לגודלדמן-זאקס: כאלפיים נשים יכולות להצטרף לתביעה על אפליה מגדרית
הערעור של הבנק, שדרש להפוך את ההחלטה שמאפשרת את הצטרפות העובדות, נדחה. הרכב של שלושה שופטים כינה את הטענות שלו "לא מוצדקות"

בית משפט פדרלי לערעורים קבע ביום שלישי כי ההליכים המשפטיים בתביעה נגד גולדמן-זאקס, שטוענת כי הבנק מתנהל כ"מועדון גברים" המפלה נשים, יכולים להמשיך לישורת המשפטית הבאה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"אווירה של הטרדות מיניות". גולדמן-זאקס


התביעה הוגשה על ידי ארבע בנקאיות לשעבר שטוענות כי בבנק המפורסם יש אווירה מצ'ואיסטית שבה נשים מוטרדות מינית, מרוויחות פחות ומתקבלות לתפקידים פחות יוקרתיים.

הנשים ניצחו בהליך משפטי בחודש מרץ האחרון. לאחר מכן ניסה גולדמן-זאקס להפוך את החלטת בית המשפט. עם זאת, הרכב של שלושה שופטים כינה את המאמצים של הבנק "לא מוצדקים".
הפסיקה של בית המשפט מאפשרת את הצטרפותן של כאלפיים נשים לתביעה נגד בנקה ההשקעות.

"אנחנו מאושרות", אמרה עורכת דינן של התובעות, קלי דרמודי, "התקדמנו לשלב הבא של התביעה".

"הראיות הרבות משקפות את החשש הנפוץ בקרב נשים מפני אפליה על רקע מגדרי, מאווירת 'מועדון הגברים', מההתייחסות לנשים בצורה מינית ומאווירת ההטרדות המיניות שלא שונתה", נכתב בתביעה שהוגשה נגד הבנק.

בכתב התביעה נטען עוד כי סגנית מנהל הרוויחה 21 אחוזים פחות מגבר שעבד בתפקיד מקביל.

בניסיון להילחם בתביעה הביא גולדמן-זאקס לפני ארבע שנים עד מומחה שטען כי ההבדלים במשכורות בין גברים לנשים בחברה לא היו משמעותיים מבחינה סטטיסטית.

"אנחנו ממשיכים להאמין שאין הצדקה לטענות התובעות, ונמשיך להגן על עצמנו מפני ההאשמות האלה", אמר מייקל דובאלי, דובר של הבנק, בהודעה שפרסם.

בשלב זה עדיין לא ברור מתי יתקיים הדיון הבא, במידה והתובעות יבקשו להמשיך את המשפט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE