הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עליבאבא הודיעה על מחליף לג'ק מא
מנכ"ל החברה, דניאל ז'נג יהיה זה שיחליף את היו"ר היוצא שהודיע כי יישאר בתפקידו לעוד שנה והוסיף על עזיבתו: "אף אחד לא יכול לשאת באחריות של יו"ר ומנכ"ל לנצח"

לאחר שמייסד עליבאבא והיו"ר המכהן של החברה, ג'ק מא הודיע על פרישתו לפני מספר ימים, בענקית ה-E-commerce הודיעו על המחליף שלו שייכנס לתפקיד בעוד שנה מהיום - דניאל ז'נג, מנכ"ל החברה בשלוש השנים האחרונות. החלפת השרביט תתבצע כאמור רק בשנה הבאה, בניגוד להודעה הראשונית של מא ביום שבת שטען כי יעזוב את החברה החל מהיום.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דניאל ז'נג. ייכנס לתפקידו החדש בעוד שנה


לפני תפקידו הנוכחי שימש ז'נג כמנכ"ל אתר המכירות הסיני "Taobao" הנמצא בבעלות קבוצת עליבאבא וגם נשיא האתר Tmall. ז'נג הצטרף לקבוצת עליבאבא בשנת 2007 והוא נחשב למוח מאחורי תכנון חגיגת הקניות העולמית של עליבאבא ב-11.11, יום הרווקים הסיני, שהפכה להצלחה מסחררת.

היו"ר היוצא, ג'ק מא, הסביר לעומק את סיבות עזיבתו במכתב שפורסם היום ומיועד ללקוחות, לעובדים ולבעלי המניות של עליבאבא: "אף חברה לא יכולה להישען רק על מייסדיה. עקב מגבלות פיזיות על היכולת ואנרגיה של כל אדם, אף אחד לא יכול לשאת באחריות של יו"ר או מנכ"ל לעד".


ג'ק מא: "אף חברה לא יכולה להישען רק על מייסדיה" (צילום: פורבס)

מא יישאר למשך השנה הקרובה, ככל הנראה על מנת להעביר את התפקיד כראוי למחליפו ולאחר מכן ימשיך להיות חבר בדירקטוריון החברה עד ל-2020.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE