הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה מבהירה: אנחנו בעד הסכם פריז. תחסל את פליטות הפחמן בייצור חשמל עד 2045
המושל ג'רי בראון חתם על "חוק המדינה 100" הקובע כי עד 2045 ייוצר כל החשמל במדינה ממקורות נקיים וללא פליטות פחמן. בכך הופכת קליפורניה למדינה השנייה בארה"ב (אחרי הוואי) ולכלכלה הגדולה בעולם המאמצת יעד כה שאפתני. הצעד הוא רק האחרון בשורה של נושאים בהם מתייצבת המדינה המאוכלסת בארה"ב נגד מדיניות הנשיא

מושל קליפורניה, ג'רי בראון, חתם היום (שני) על חוק המחייב את המדינה לייצר את כל החשמל במדינה ממקורות נטולי-פחמן עד 2045, במהלך המיועד להילחם בשינוי האקלים הגלובלי, אשר גם מתנגש במדיניותו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"שולח את המסר שקליפורניה תומכת בהסכם פריז" (צילום: NBC)


החוק הופך את קליפורניה - הכלכלה החמישית בגודלה בעולם - לכלכלה הגדולה בעולם המתחייבת ל-100% אנרגיה נקייה. הוואי היא המדינה היחידה האחרת בארה"ב שקבעה יעד דומה. "אין להפריז בחשיבות הצעד הזה", אמר בראון בטקס החתימה על החוק בסקרמנטו, כשהוא מוקף במחוקקי המדינה.

"החוק", אמר בראון, "שולח את המסר שקליפורניה תומכת בהסכם פריז העולמי למאבק בשינוי האקלים. הנשיא טראמפ הוציא את ארה"ב מן ההסכם אשתקד, בשל חשש כי עמידה בו תפגע בכלכלת ארה"ב - שהפכה בכך למדינה היחידה בעולם הנוטשת את ההסכם. "אנחנו הולכים לעמוד בהסכם פריז ואנחנו הולכים להמשיך לצעוד בנתיב לעבר הפיכת הכלכלה שלנו לאפס פליטת פחמן", אמר המושל.

החתימה באה ימים ספורים לפני שבראון מארח כנס של מנהיגים פוליטיים ועסקיים מקליפורניה ומהעולם בסן פרנסיסקו כדי להדגיש את הדחיפות שבמאבק בשינוי האקלים. קליפורניה מרבה להתעמת עם מדיניות הממשל בנוגע לשינוי אקלים, להגירה ולסוגיות אחרות מאז נבחר טראמפ לנשיאות.


האם יהיה ציוץ בעניין?


החוק, המכונה SB 100, זכה לתמיכה חזקה של פעילים סביבתיים, חברות אנרגיה מתחדשת וארגוני בריאות הציבור. אולם חברות החשמל הגדולות במדינה התנגדו לו נחרצות. חברת "פסיפיק גאס אנד אלקטריק" אמרה כי החוק עלול לייקר את חשבון החשמל של הצרכן ולהפוך את רשת החשמל לאמינה פחות. "אם זה לא בר-השגה, זה לא בר-קיימא", אמרה דוברת החברה לינסי פאולו בהודעה שנשלחה באימייל לכלי התקשורת.

החוק קובע יעדים מדורגים עד לחיסול הסופי של פליטת הפחמן לאטמוספירה ב-2045. כך לדוגמא יחייב החוק את חברות החשמל להשיג 60 אחוזים מן החשמל שלהן ממקורות אנרגיה מתחדשים עד סוף 2030, עלייה מיעד קודם של 50%. על פי מועצת החשמל של המדינה, ב-2017 הגיעו 32% מן החשמל בקליפורניה ממקורות מתחדשים ונקיים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE