הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עתיד פס הייצור: פולקסווגן רוצה להדפיס חלקי חילוף בעזרתה של HP
יצרנית המכוניות הגרמנית תשתף פעולה עם ענקית המחשבים האמריקאית כדי לעשות שימוש במדפסות תלת מימד בעלות טכנולוגיה חדשה המאפשרת להדפיס מתכת. "אפשר לייצר את המרכיבים מבלי שצריך לייצר כלי ייצור", אמר מנכ"ל החברה. עם זאת, לא ברור אם הצרכן ירגיש שינוי במחיר הסופי של המוצר

פולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, תתחיל לעשות שימוש במדפסות תלת-מימד המסוגלות להדפיס מתכת כדי לייצר חלקי חילוף, כך הודיעה היום (ב') החברה הגרמנית. בכוונתה של פולקסווגן להתחיל לעשות שימוש באותם מרכיבים בתוך כשנתיים. "כנראה שבזמן הקרוב לא יצליחו לייצר מכוניתה שלמה ע"י הדפסה בתלת מימד, אבל מספר המרכיבים שיוצרו במדפסות אלה יעלה באופן משמעותי", אמר מרטין גודה, ראש חטיבת הטכנולוגיה בפולקסווגן.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פס ייצור של מכונית, האם מרכיבי שיודפסו יובילו להוזלה? (צילום: רויטרס)


חשוב להבין, מדפסות תלת מימד אינן חדשות בתחום, אך עד כה עשו בהם שימוש כדי להכין אבות טיפוס. "יתרון עצום של מדפסות תלת מימד זה שאפשר לייצר את המרכיבים מבלי שצריך לייצר כלי ייצור", אמר גודה.

לחברה יש כיום כ-90 מדפסות מסוג זה במפעליה ברחבי העולם, והם משמשים כדי לייצר חלקי חילוף למרכיבים נדירים. אך הטכנולוגיה החדשה של חברת HP, שבה תעשה שימוש פולקסווגן, תאפשר לחברה להדפיס מרכיבים "בעלי לחץ גבוה" כמו בוכנות. 

חברת HP, מצדה, מתעקשת שהדפסת המתכת לא תשרת רק את תחום ייצור המכוניות: "ההשלכות הן מרחיקות לכת. כל התעשיות מייצרות מיליארד מרכיבים ממתכת בשנה", אמר דיון ויסלר, מנכ"ל HP.

לא ברור עד כמה השינוי יוזיל את העלויות הכרוכות בייצור, וכלל לא בטוח שהצרכן יזכה לראות את הוזלה זו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE