הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הרפובליקנים בלחץ? ועדת התמיכה במתמודדים לסנאט תעביר מימון מיוחד לקמפיין של טד קרוז בטקסס
לאור ההצלחה של המתמודד הדמוקרטי מול קרוז, בטו או'רורק, תקצה הועדה משאבים מפלגתיים למרוץ שאמור היה להתנהל בקלות. מושבו של קרוז בסנאט מוחזק בידי המפלגה הרפובליקנית ב-25 השנים האחרונות

המרוץ לסנאט בטקסס מתחמם: אתר CNBC מדווח כי ועדה מטעם המפלגה הרפובליקנית שעוסקת בקידום סנאטורים חברי המפלגה החליטה להקצות משאבים נוספים לקמפיין לבחירה מחדש של טד קרוז, סנאטור מכהן מאז ינואר 2013. הועדה, NRSC, מסייעת לבחירת סנאטורים בעיקר דרך גיוס תרומות מקרב תורמים של המפלגה, גם כאלה שאינם מקומיים לאזור בו הסנאטור הנתמך מתמודד, ובראשה עומד הסנאטור קורי גארדנר מקולורדו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טד קרוז (צילום: Gage Skidmore)


ההחלטה על הקצאת המשאבים המיוחדים לקמפיין בטקסס התקבלה על רקע ההצלחה המפתיעה בסקרים של המתמודד הדמוקרטי מול קרוז, רוברט "בטו" או'רורק. או'רורק מכהן כחבר קונגרס מטעם מחוז אל פאסו מאז 2012. במרץ 2017 הוא הודיע על התמודדותו על המושב של קרוז בסנאט, שמוחזק על ידי הרפובליקנים מזה 25 שנים. קרוז משתייך לאגף השמרני של המפלגה הרפובליקנית ומחזיק בעמדות ניציות בנושא הפלות, הגירה ונשיאת נשק. הוא התמודד על המועמדות הרפובליקנית לנשיאות בבחירות 2016 אך פרש לאחר הפסד בבחירות המקדימות באינדיאנה. עם בחירתו של דונלד טראמפ כמועמד המפלגה לנשיאות סירב להביע בו תמיכה.

או'רורק זכה לתמיכה הולכת ומתרחבת בזכות נאומים סוחפים – יש המשווים אותו לברק אובמה – ונוכחות נרחבת שלו ושל פעיליו ברשתות החברתיות. נאום התמיכה שלו בשחקני הפוטבול הכורעים בשירת ההמנון לאות מחאה, מעשה שזכה לקיתונות של ביקורת מצד טראמפ ופוליטיקאים שמרנים אחרים, הפך ויראלי.

פרט לאישיותו של או'רורק נהנים הדמוקרטים גם מהדמוגרפיה המשתנה של הדרום. אוכלוסיית טקסס, המדינה השניה בגודלה בארצות הברית ומעוז רפובליקני ותיק, נעשית צעירה והיספנית יותר, שני מאפיינים של מצביעים דמוקרטיים. הסקרים האחרונים מראים כי ההפרש בין או'רורק וקרוז מצוי בטווח טעות הדגימה.


רוברט "בטו" או'רורק (צילום: רויטרס)


קתרין פרייז'ר, דוברת מטען הקמפיין של קרוז, אמרה בעבר כי הם מברכים על כל תמיכה חיצונית, אך סירבה להתייחס למעורבות ה-NRSC. גם ממטה או'רורק לא נמסרה תגובה.

על פי נתוני מרכז המחקר Center for Responsive Politics, הועדה לסיוע למתמודדים לסנאט גייסה עד היום כ-83 מיליון דולר והוציאה כ-68 מיליון דולר לסיוע למתמודדים לסנאט בבחירות האמצע הקרובות. למרות שמתוך סכום הוקדשו מיליונים להתמודדות מול יריב דמוקרטי, הועדה טרם "סימנה" את או'רורק כמתמודד שיש להיערך מולו באופן מיוחד, עד עכשיו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE