הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הכנסות משקי הבית עלו בשנת 2017 והגיעו לרמתן לפני המשבר
ההכנסה החציונית למשק בית הציגה עלייה זו השנה השלישית ברציפות. שיער העניים ירד אך עדיין כולל כ-40 מיליון אנשים, מספר המחזיקים בביטוח בריאות לא השתנה משמעותית

הכנסות משקי הבית עלו בשנת 2017, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהוצגו היום (רביעי). על פי הנתונים, ההכנסה החציונית למשק בית אמריקאי עמדה על 61,372 דולר, עלייה של 1.8 אחוזים מהשנה הקודמת, וקרוב ביותר לרמתה ב-2007.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חזרה לימים שלפני המיתון הגדול. קניון (צילום: בלומברג)


מספרים אלה מראים שמעמד הביניים האמריקאי, שסבל "עשור אבוד" מאז פרוץ המשבר הכלכלי, במהלכו צנחה ההכנסה החציונית, משלים את התאוששותו האטית. לצד זה, ניתוח נוסף של הנתונים מראה שההתאוששות במהלך העשור לא התחלקה באופן שווה בין העשירים ובין כל השאר: הכנסות משקי הבית האמידים ביותר עלו בחדות מאז המשבר, בעיקר בזכות הכנסות מהשקעות, ובשאר המגזרים העלייה הייתה איטית יותר. יחד עם זאת, בשנה החולפת לא הייתה עלייה משמעותית באי שוויון בהכנסות.

2017 היא השנה השלישית ברציפות בה הכנסות משקי הבית עולות והעוני קטן. העלייה של 1.8 אחוזים מצטרפת לעלייה של 3.2 אחוזים בהכנסה החציונית ב-2016 ושל 5.2 אחוזים ב-2015. שיעור האמריקאים החיים בעוני ירד קלות, מ-12.7 אחוזים ל-12.3 אחוזים – ולמרות הכרזת דונלד טראמפ ביולי האחרון כי מלחמת ממשלו בעוני הסתיימה והצליחה, עדין מדובר בכמעט 40 מיליון אנשים.


40 מיליון איש עדיין חיים בעוני. בית תמחוי בקונטיקט


מספר האנשים שמחזיקים ביטוח בריאות לא השתנה משמעותית משנה שעברה, כאשר 8.8 אחוזים מהאוכלוסיה שהם כ-28.5 מיליון אנשים לא היו מכוסים בביטוח בריאות כלשהו. עם זאת, כן נצפו שינויים מקומיים. אדוארד ברצ'יק, דמוגרף בלשכת המרכזית לסטטיסטיקה, אמר לניו יורק טיימס כי "בין 2016 ל-2017 הייתה ירידה במספר הלא-מבוטחים בשלוש מדינות, אך עלייה במספר הלא מבוטחים ב-14 מדינות. זו הפעם הראשונה מאז 2013 שנצפתה עלייה במדינה כלשהי".

השינויים נבעו, לדבריו,משהאלה האם במדינה מסוימת הורחבו הכיסויים המוצעים במדיקייד תחת רפורמת הבריאות של אובמה, או לא. במדינות שהרחיבו את הכיסויים שיעור הלא מבוטחים בגילאים 19-64 נותר יציב; במדינות שלא הרחיבו, ושבהן מלכתחילה שיעור הלא מבוטחים היה כמעט כפול, נצפתה עלייה מובהקת.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE