הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פומפאו נגד קרי: טוען ל"התערבות חסרת תקדים במדיניות החוץ האמריקאית"
מזכיר המדינה תקף את קודמו במסיבת עיתונאים שערך בהמשך לדברים דומים שצייץ דונלד טראמפ, לפיהם פגישותיו של קרי עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף היו "לא חוקיות"

מזכיר המדינה מייק פומפאו מאשים את קודמו בתפקיד ג'ון קרי שקיים פגישות שהיו "יותר מלא ראויות" עם בכירים איראניים. פומפאו טען כי בכך חתר קרי תחת מדיניות החוץ האמריקאית באופן חסר תקדים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מזכיר המדינה מייק פומפאו (צילום: GettyImages)


דבריו של פומפאו נמסרו היום (שישי) במסיבת עיתונאים שערך בעקבות ציוץ של דונלד טראמם שהתייחס לפגישות של קרי עם שר החוץ האיראני מוחמד זריף. טראמפ צייץ כי הפגישות היו "לא חוקיות". במסיבת העיתונאים היום אמר פומפאו: "מה שקרי עשה אינו הולם וחסר תקדים. זה מזכיר מדינה לשעבר שמנהל יחסים עם נותנת החסות הגדולה בעולם לטרור".

קרי, מזכיר המדינה בכהונה השניה של הנשיא לשעבר ברק אובמה לא הגיב להאשמות היום אך הגן על פגישותיו עם זריף במסגרת ראיונות שהעניק לאחרונה לרגל צאת ספרו "Every Day is Extra". באחד מהם סיפר כי נפגש עם זריף שלוש או ארבע פעמים מאז שעזב את התפקיד. קרי הוסיף כי בפגישות אלו נידון הסכם הגרעין שהיה ממנסחיו במהלך כהונת אובמה ושטראמפ הודיע בתחילת השנה כי יבטלו.


ג'ון קרי עם מוחמד זריף (צילום: רויטרס)


בראיון לרשת פוקס רמז קרי, מועמד הדמוקרטים לנשיאות בבחירות 2004, כי ביקש מהאיראנים לא לפעול בכל תחום ולהמתין עד שטראמפ יעזוב את התפקיד: "אני חושב שכל העולם מדבר על לחכות עד שטראמפ יעזוב".

פומפאו לא אמר מפורשות שפגישותיו של קרי עם זריף, שדווחו בבוסטון גלוב מוקדם יותר השנה, אכן היו לא חוקיות, אולם קרי אמר שזה מקובל שפקידי ממשל לשעבר ממשיכים להפגש עם מקביליהם בעולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE