הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קבלו את התייר הראשון לחלל
המיליארדר היפני יוסאקו מאיזאווה הוא בר המזל שיזכה לטוס מסביב לירח ולעשות היסטוריה גלקטית כאדם הפרטי הראשון שמגיע לשם. והוא מזמין כמה חברים על חשבונו

זה אולי יקרה רק בעוד כ-5 שנים מהיום אבל בשביל פיסת היסטוריה שכזו שווה לחכות, במיוחד אם אתה יוסאקו מאיזאווה. המיליארדר היפני בן ה-42 יהיה התייר הראשון של חברת SpaceX לחלל והאדם הראשון בהיסטוריה שזוכה להתקרב לירח כאדם פרטי שעושה זאת אך ורק לשם ההנאה שבדבר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילון מאסק ויוסאקו מאיזאווה במסיבת העיתונאים במטה חברת SpaceX (צילום: AP)


למרות ההנאה, אילון מאסק, המייסד והמנכ"ל השנוי במחלוקת של SpaceX הזכיר כי עדיין קיים אלמנט של סיכון בחופשה המיוחדת במינה: "זה מסוכן, זו לא הליכה בפארק", הזהיר מאסק, "יש סיכוי שמשהו ישתבש אז צריך להיות אדם אמיץ כדי לעשות זאת".

אז מי האדם האמיץ שבחר לעשות זאת (כמובן תמורת סכום לא מבוטל)? מאיזאווה הוא האדם ה-14 העשיר ביותר ביפן עם הון אישי של כ-3 מיליארד דולר ובבעלותו נמצא אתר "זוזוטאון" (Zozotown), הגדול ביותר למוצרי אופנה ביפן ולאחרונה פתח גם שני מותגי לבוש, Zozo ו-Zozosuit. מאיזאווה גם ידוע כחובב אמנות נלהב וגם כבעל עניין גדול בכל מה שקשור לחלל כאשר עוד לפני ההכרזה היום כבר היו לו קשרים עם אילון מאסק וחברת SpaceX.


מגיע מתחום האופנה (צילום: עמוד האינסטגרם של יוסאקו מאיזאווה)


ההכרזה התבצעה במטה חברת החלל סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בלוס אנג'לס והמיליארדר היפני נראה רגוע מאוד לקראת החוויה המרגשת אך אולי גם המסוכנת שלדבריו תגשים לו חלום ישן להגיע לחלל. מאיזאווה יהיה כאמור האדם הפרטי הראשון שמגיע לשם אך גם הראשון בכלל מאז 1972, אז נחתו בחלל 24 אסטרונאוטים של אפולו.

מאיזאווה כנראה לא יהיה מאוכזב מכך שהוא לא יזכה לנחות על הירח אלא רק להתקרב כ-120 מייל (מעט מאוד כמובן, במונחים של חלל) ממנו שכן זו צפויה להיות חוויה של ממש. את החוויה הזו, בחללית שיכולה להכיל 12 אנשים, המיליארדר מעוניין לחלוק עם עוד כמה חברים, אמנים ליתר דיוק שזהותם עדיין לא ידועה. דבר נוסף שעדיין לא ידוע הוא הסכום אותו שילם מאיזאווה על התענוג וכל מה שאילון מאסק הסכים לומר בנושא היה שרק תשלום המקדמה על הטיסה היה "משמעותי". 


הדמיה של רקטת ה"ביג פאלקון" או BFR האמורה לקחת את מאיזאווה ואולי עוד כמה חברים לטיול מסביב לירח (צילום: איבו מאריץ')


התפאורה לטיסה ההיסטורית לחלל תהיה רקטת ה"ביג פאלקון" (BFR) הנמצאת כרגע בפיתוח של חברת SpaceX ונחשבת לפרויקט החלל השאפתני ביותר אי פעם. במסגרת הטיול לחלל שיימשך ארבעה או חמישה ימים וצפוי להתרחש ככל הנראה בשנת 2023, הרקטה תבצע סיבוב אחד מסביב לירח כאשר אורכו של המסע יהיה כ-240 אלף מייל לכל כיוון.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE