הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הנשיא ממשיך להעביר ביקורת על סשנס, התובע הכללי מגביל את שופטי ההגירה
על רקע הראיון של הנשיא טראמפ בו אמר ש"אין לי תובע כללי" וכאשר לחשושי הפיטורים של ג'ף סשנס באוויר, משרד המשפטים פרסם היום הודעה חריגה ובה הצעד הבא שלו כנגד המהגרים הבלתי חוקיים. מעתה, לשופטים יהיה קשה יותר לסיים את ההליך, דבר המקנה זמן נוסף למהגר למצות את האופציות החוקיות שלו. בכירה באגודת עורכי הדין לענייני הגירה: "התובע הכללי מערער את העצמאות של מערכת בתי המשפט"

ג'ף סשנס, התובע הכללי של ארצות הברית, הורה על מדיניות חדשה שתגביל את היכולת של השופטים לסיים הליכים משפטים העוסקים בעניין של גירוש זרים, צעד נוסף של הממשל ששם לו למטרה לסלק את אותם מהגרים בלתי חוקיים. 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי סשנס והנשיא טראמפ (צילום: רויטרס)


בניגוד למערכת המשפט הפדרלית, בתי המשפט לענייני הגירה נמצאים תחת תחום השיפוט של משרד המשפטים, ועל כן התובע הכללי יכול להפוך החלטות שהתקבלו ע"י המועצה לערעורי הגירה השייכת למשרדו. בשונה מקודמיו, התובע הכללי סשנס פעיל מאוד בחזית ההגירה. ההחלטה שלו היום למעשה מעניקה סמכות לשופטים לסיים את ההליך המשפטי רק ב"נסיבות ספציפיות ומוגבלות".

"לשופטים אין סמכות קבועה לסיים הליך של גירוש, גם במקרים שבהם ישנן נסיבות סימפטיות", אמר סשנס. בהודעה שפרסם משרד המשפטים צויינו הנסיבות המיוחדות שבהן שופטים כן יכולים לסיים את ההליך: במקרים שבהן התביעה (הממשלה) לא מצליחה לשכנע בטיעונה, וגם כאשר התביעה מבקשת מבית המשפט לסיים את ההליך.

סיום ההליך אינו מנקה את המהגר הלא חוקי מאשמה, וגם אינו מאשר את אזרחתו. מאידך, הוא נותן לאותו מהגר זמן למצוא דרכים חוקיות להישאר במדינה. חשוב לציין, למשרד לביטחון מולדת (DHS) יש הסמכות לגרש מהגר גם אם בית המשפט לענייני הגירה סיים את ההליך, אך הדבר לא נעשה באופן מיידי והוא חייב להיעשות לפי הנהלים המקובלים לחוק.


בית משפט לענייני הגירה בקליפורניה (צילום: AP)


ביקורת רבה הושמעה כנגד המהלך, לרבות מאגודת עורכי הדין לענייני הגירה. סגנית מנהלת קשרי הממשל באגודה, קייט ווייט, אמרה היום כי "מדובר בצעד נוסף ומכוון של התובע הכללי לערער את העצמאות של בתי המשפט ולמזער את תפקידם של השופטים בבתי המשפט לענייני הגירה".

דנה ליי מארקס, נשיאת אגודת השופטים לענייני הגירה, אמרה שההחלטה "מראה שוב את הלחץ שמופעל על השופטים לנסות ולסיים הליכים מהר ככל הניתן".,

משרד המשפטים סירב להגיב לטיעונים אלה.


"לא עשה מספיק כדי לעצור את מיולר", אומר הנשיא על התובע הכללי (צילום: משרד המשפטים)


ההודעה מגיעה היום על רקע הראיון שהעניק הנשיא טראמפ ובו חידש את הביקורת הקשה שלו כנגד סשנש, סנאטור לשעבר אשר ייצג את אלבמה ונבחר ע"י הנשיא לכהן בתפקיד הבכיר. במהלך הראיון, הנשיא הביע כעס על כך שסשנס "לא עשה מספיק כדי לעצור את חקירתו של רוברט מיולר". עוד אמר הנשיא כי "אין לי תובע כללי, זה מאוד עצוב". כאשר נשאל אם הוא חושב על לפטר את סשנס, טראמפ אמר ש"נצטרך לראות מה יהיה, הרבה אנשים ביקשו ממני לעשות את זה". 

הוא גם העביר ביקורת על האופן שבו סשנס מנהל את משרד המשפטים בכל הקשור לנושא ההגירה, דבר שגרם לרבים לתהות אם ישר קשר בין דבריו של הנשיא לבין ההחלטה של סשנס.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE