הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עלייה דרמטית בדיווח על עבירות מין על ידי אנשי כנסיה בפנסילבניה
למעלה מ-900 שיחות התקבלו בקו החם שפתח התובע הכללי במדינה לאחר פרסום הדו"ח המיוחד בחודש שעבר. הדו"ח חשף כי ב-70 השנים האחרונות למעלה מ-300 כמרים היו מעורבים במקרי תקיפה מינית של יותר מאלף ילדים

למעלה מ-900 שיחות התקבלו בקו החם שפתח התובע הכללי של פנסילבניה לדיווח על עבירות מין שבוצעו על ידי כמרים קתוליים. הקו נפתח בחודש שעבר לאחר פרסום הדו"ח המיוחד שחשף כי מאות כמרים היו מעורבים במקרי התעללות מינית ביותר מאלף ילדים. עם פרסום הדו"ח התנצל האפיפיור פרנסיסקוס על המעשים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התובע הכללי ג'וש שפירו בעת הצגת הדו"ח בחודש שעבר (צילום: AP)

ביום שני האחרון הוגשה תביעה נגד אחת הדיוקסיות– הנציגות הכנסייתית הבכירה – בפנסילבניה, בעקבות הדו"ח של חבר המושבעים המיוחד שהוצג על ידי התובע הכללי ג'וש שפירו. התובעים מקווים כי דרישת הפיצויים תוכר בתגיעה ייצוגית, כפי שארע במספר תביעות קודמות במדינה כמו גם במדינות אחרות.

ג'ון פצ'קוסקי, גבר בן 56 שגדל בסקרנטון, פנסילבניה, הוא בין המתלוננים החדשים שהחליטו להיחשף בעקבות פרסום הדו"ח. בראיון לוול סטריט ג'ורנל הוא סיפר כי הותקף מינית בגיל 12 על ידי הכומר מייקל ג'. פאליקייר, שהיה משחק בכדור עמו ועם חבריו והעניק לו מספר מתנות. "זה משהו שמוטבע בך ולעולם לא ייעלם", הוא אומר. "אני מתקשה לבטוח באנשים וזה כנראה נובע מזה שפעם בטחתי בכומר". 


ג'ון פצ'קוסקי (צילום: וול סטריט ג'ורנל)

פצ'קוסקי החליט להיחשף ולהתלונן מאחר שהדו"ח של שפירו, אף שהוא מהמקיפים ביותר בהיסטוריית החקירות נגד עבירות מין בכנסייה הקתולית, רחוק מלהיות שלם או מספיק. כך לדוגמה, שמו של פאליקייר שהלך לעולמו ב-1999 לא מופיע בדו"ח או ברשימות הכנסיה של כמרים שהוכרו כעברייני מין. דובר מטעם הכנסיה אמר לג'ורנל כי "אם תוצג האשמה קןנקרטית נגד פאליקייר, תישקל מחדש האפשרות להכניסו לרשימות שלנו".

פצ'קוסקי לא סיפר לאיש על המעשים נגדו עד חלוף יותר מעשור, אז סיפר עליהם לחלק מאחיו. הוא מעולם לא סיפר להוריו שכבר הלכו מאז לעולמם גם הם. עם זאת, הוא לא התלונן רשמית ולא נחשף באופן ציבורי – עד עתה, עם פרסום הדו"ח על ידי שפירו: "לא רציתי למות מבלי לספר את הסיפור". 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE