הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם או'רורק המתמודד לסנאט ברח מזירת פשע שלקח בו חלק בשנת 1998?
חבר הקונגרס הדמוקרטי, המעוניין להחליף בסנאט את הנציג הרפובליקני, הכחיש את טענות המשטרה לגבי כך שנמלט מהמקום, במהלך דיבייט באוניברסיטה בטקסס

אין ספק שניתן היה להרגיש את המתח באוויר במהלך הדיבייט שבין הסנאטור טד קרוז למתמודד בטו או'רורק, שמעוניין להחליפו. השניים נשאלו על שאלות המעניינות את האמריקאים כמו הגירה, אכיפת החוק ובטיחות בבתי הספר, במהלך האירוע שהתרחש בטקסס.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עקצו אחד את השני ללא הרף. או'רורק וקרוז (צילום: AP)


קרוז נראה כמי שמנסה להציג את יריבו כרדיקלי ומנותק מהמדינה, בעוד שאו'רורק טען כי קרוז לא עשה מספיק למען התושבים במהלך הקדנציה. או'רורק, חבר קונגרס דמוקרטי מאל פאסו, קרא תיגר על קרוז הרפובליקני מהרגע שהחליט להתמודד על מושבו בסנאט האמריקני בבחירות בנובמבר הקרוב.

באירוע התארח קהל של כ-240 צופים. ההחלטה לקיים אותו הגיעה לאחר פרסום שני סקרים חדשים המצביעים על מירוץ הדוק במיוחד. השניים ניצלו את האירוע כדי לעקוץ האחד את השני בכל הזדמנות. "אנשים לא אוהבים את וושינגטון בדיוק בגלל תרגילים כמו שלך. ייחסת לי משהו שלא אמרתי. זה הטריק שלך", אמר או'רורק לקרוז.


הקהל ברגעי השיא בדיבייט (צילום: Tom Fox, AP)


קרוז מצידו אמר כי הוא עדיין עובד ומציע את הדברים ממסע הבחירות הקודם שלו, כאשר רץ לראשונה לסנאט האמריקאי בשנת 2012: הפחתת מיסים, הבטחת גבול והגנה על החוקה. כפי שעשה במהלך הקמפיין שלו, קרוז ניסה לצייר את מתחרהו כליברלי מידי עבור טקסס וניסה לשכנע את השומעים כי ינסה להדיח את הנשיא טראמפ.

הדבר המעניין ביותר שעלה בדיון הייתה ההכחשה של או'רורק את דיווחי המשטרה כי ניסה להימלט מזירת תאונה בה לקח חלק בשנת 1998. "לא ניסיתי לעזוב את המקום. נהגתי שיכור. מה שעשיתי הוא טעות איומה שאין לה תירוץ או הצדקה", אמר.

נראה כי דבריו לא ממש תואמים עם מה שטוענת המשטרה, טענות שפורסמו על ידי יוסטון כרוניקל לפני כחודש, לפיהן ניסה לברוח לאחר שאיבד שליטה במהלך הנהיגה ופגע ברכב אחר. "הנהג ניסה לעזוב את התאונה אך נעצר על ידי [לדברי העד]", כתב קצין המשטרה, על פי הדו"ח.


ברח מהזירה? או'רורק (צילום: shutterstock.com)


העד, שהיה זה שהתקשר ל-911, דיווח כי "הדליק את אורות האזהרה שלו כדי לסמן לתנועה המתקרבת ולנסות לעצור את [או'רורק]", המשיך הדו"ח.זו הפעם הראשונה שאו'רורק קורא תיגר על דיווחים מהאירוע. בחודש שעבר הוא הודה כי הוא "נהג שיכור ונעצר בשנת 1998", אך לא הכחיש שניסה להימלט מהמקום.

או'רורק מצידו ביקש להדגיש כי קרוז עצמו אינו חף מפשע: "הוא הבטיח לגרש כל חולם", הזכיר. הנשיא לשעבר אובמה הקים תוכנית שהגנה על מאות אלפי מהגרים שהובאו לארה"ב באופן לא חוקי כמהגרים מגירוש. קרוז אמר על כך כי "משפטי טוב, לא חוקי רע".


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE