הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדמוקרטים חוששים שמועמדם לסנאט בפלורידה לא עובד מספיק קשה
הדמוקרטים אמורים להיות אלה שמוציאים מאמץ רב יותר על קהילות מיעוטים, אבל בפלורידה, שם הם גוש מצביעים עצום, המועמד הרפובליקני ריק סקוט (המושל היוצא) לא משאיר אף אבן ללא הופכין בכל הקהילות ההיספאניות השונות. כתוצאה הוא הרבה יותר קרוב מהמצופה בקרב ההיפאנים ככלל, והוא מוביל בקרב המבוגרים בקהילה, שמצביעים הרבה יותר מכפי שיעורם באוכלוסייה

מושל פלורידה, ריק סקוט, מחזיק ביתרון דו-ספרתי בקרב מצביעים היספאנים בני 50 ומעלה על פני יריבו המכהן, ביל נלסון, במירוץ למושב הסנאט בו מחזיק כרגע האחרון. הסקר, שנערך על ידי אגודת הפנסיונרים האמריקאית (AARP) וערוץ הטלווזיה בספרדית אוניוויזיון, הוא האחרונה בשרשרת הוכחות לפיהן הדמוקרטי המכהן אינו מצליח לסחוף את המצביעים ההיספאנים מאחורי מועמדותו לכהונה נוספת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לאחד עדיין נשאר שיער. השני נותן עבודה. ריק סקוט וביל נלסון (צילום: The Hill)


בעוד שהתמיכה החזקה לה זוכה המושל הרפובליקני בקרב מצביעים קובניים אינה מפתיעה כלל, אחוזי ה"פייבורביליטי" ("בעלי דעה חיובית") שלו בקרב מצביעים ממוצא פורטו-ריקני, בסיס שנוטה לדמוקרטים, היא שמטילה צל רציני על סיכויי "הגל הכחול" לסחוף את הסנאט.

סקוט נהנה מ-14 הפרש בתמיכה מצד בוחרים היספאניים מבוגרים. לשם השוואה, באותה קטגוריה מוביל המועמד הרפובליקני למשרת המושל, רון דסנטיס, על יריבו הדמוקרטי אנדרו גילום רק בהפרש זניח-סטטיסטית של שני אחוזים. גילום מוביל בקרב פורטו ריקנים בני 50+, נלסון מפגר אצלם 47-42%. היספאנים בני 50 ומעלה מהווים 58% מכלל המצביעים ההיספאניים בפועל, למרות שהם מהווים רק כ-43% מכלל הזכאים להצביע.

ההבדל בין שני המירוצים מאשר את מה שפעילים דמוקרטים חוששים ממנו כבר חוששים: נלסון נכנע למאמץ עדיף בהרבה של סקוט בקרב הקהילה ההיספאנית. "סקוט נותן יותר עבודה מנלסון בקהילות לטיניות ברחבי פלורידה", אומר פרננד אמאנדי, מחברת הסקרים בנדיקסן אמאנדי, שערכה את הסקר יחד עם הגופים הנ"ל. "המספרים האלה צריכים לשמש פעמון אזעקה עבור ביל נלסון, אם הוא מקווה לזכות בבחירה-מחדש נגד יריב כמו סקוט, שמוציא יותר ממנו על מודעות בקהילות לטינו".


מתקשה הרבה פחות עם הקול ההיספאני. פנוי לתת לנלסון שיעורים? אנדרו גילום, המועמד הדמוקרטי למושל פלורידה (צילום: ABC)


ולא מדובר רק במודעות, אלא במה שכנראה עדיין יותר חשוב - יחס אישי. "ריק סקוט ביקר בפורטו ריקו שמונה פעמים, והוא עשה משהו כמו 25 אירועים עם קולומביאנים, קובנים, ניקרגואנים, יוצאי ונצואלה ופורטו ריקנים. הוא לא משאיר אף קול היספאני ליד המקרה", אומר אמאנדי.

בסקר הבוחרים הכללי, אגב, נלסון מוביל בקרב היספאנים - רק לא במספיק. אנדרו גילום, לדוגמא, נמצא כאמור בשוויון סטטיסטי (2%-) בקרב היספאנים בני 50+, והוא מוביל ב-25% על דסנטיס בקרב היספאנים באופן כללי. בפלורידה הקובנים נוטים בבירור לצד האדום, הפורטו-ריקנים והמקסיקנים בבירור לצד הכחול, ושאר הקהילות גם הן נוטות לדמוקרטים, אם כי בהפרש נמוך יותר. "המשתנה הוא הקמפיין האפקטיבי יותר של סקוט", אומר אמאנדי. "הם עדות לעבודה שהוא עושה, לזמן, למאמץ ולמשאבים שהוא משקיע כדי לחזר אחר מצביעים היספאנים בפלורידה. רואים את התוצאות".

בצרות נפרדות ובלתי נמנעות לדמוקרטים, המועמדת שלהם לבית הנבחרים בנפת הבחירה ה-17, אייפריל פרימן, הלכה במפתיע לעולמה בגיל 54. פרימן ניצחה במירוץ הפריימריז שלה בהפרש 77-23%, והיתה אמורה להתמודד בשישה בנובמבר מול המועמד הרפובליקני גרג סטיוב, על כסאו של המכהן הרפובליקני הפורש טום רוני. 


בת 54 היתה במותה. אייפריל פרימן ז"ל (צילום: פוקס ניוז)


מותה של פרימן הוא כמובן טראגי, אולם בחישוב פוליטי קר, רוני ניצח בנפה ב-2016 בכ-27%. לא נערכו סקרים בנפה, אולם בנוסף לתוצאות העבר, המועמד הרפובליקני סטיוב הוביל בהפרש עצום בגיוס כספים, הוצאת כספים וכספים שנותרו בקופה. כך שלפחות בבית הנבחרים, המקרה העצוב אינו משנה את סיכויי המהפך הדמוקרטי - זה אינו מושב שהם בנו על "להפוך". לרשות המפלגה יעמדו חמישה ימים למנות מועמד חליפי, שיתפוס את מקום שמה של פרימן בקלפי. סביר שזה יהיה יריבה של פרימן בפריימריז, ביל פולארד, שיתנדב לתבוסה הבלתי-נמנעת כמעט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE