הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ויסקונסין: אח לשעבר בבית חולים חשוד ב-19 מקרים של אלימות נגד תשעה פעוטות
כריסטופר קפהאם, אח לשעבר ביחידת הטיפול הנמרץ בבית החולים NICU, חשוד שגרם לחבלות, רגליים שבורות, צלעות שבורות וסדק בגולגולת לפעוטות

כריסטופר קאפהם (43) עומד בפני כתב אישום לפיו היה מעורב ב-19 מקרים של התעללות בתשעה פעוטות. קאפהם, אח לשעבר ביחידת המיון הנמרץ בבית החולים NICU במדיסון, ויסקונסין,  מואשם שגרם להם חבלות ואף שבר את עצמותיהם. למרות זאת, כל סעיפי האישום העומדים לפניו למעט אחד, נושאים בחובם עונש מאסר מקסימלי של 6 שנים בלבד. הסעיף ה-19 במספר, "חבלה מכוונת בילדים וגרימת נזק גופני חמור" עלול לשלוח את קאפהם ללא פחות מ-25 שנים מאחורי סורג ובריח. בית החולים תיעד את הפציעות שנגרמו לתשעת הפעוטות, שכוללות חבורות, צלעות שבורות, רגליים שבורות וגולגולת סדוקה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קאפהם. העדיף לטפל בילדים ומעולם לא ביקש עזרה. צילום: Dane County Sheriff's Office


המשטרה החלה לחקור את המקרה בפברואר, בעקבות תלונות על פציעות חוזרות ונשנות של פעוטות שטופלו בבית החולים. קאפהם חשוד שגרם את הפציעות בין מרץ 2017 לפברואר 2018, כך לפי התלונה שהוגשה נגדו. אחות שעבדה בבית החולים במדיסון יחד עם קאפהם, אמרה לערוץ מקומי כי "מעולם, ב-32 שנות עבודתי בבית החולים, לא ראיתי משהו כזה". קאפהם עבד בעיקר במשמרות הלילה ועל פי האחיות בבית החולים, דאגתו הייתה מופנית בעיקר לתינוקות.


חוקרי המשטרה התמקדו בקאפהם בעיקר לאחר ששמעו כי במקרים רבים הוא נהג לסגור את הדלת לחדרי הפעוטות בזמן שבדק אותם. הוא גם מעולם לא ביקש עזרה או סיוע ואמר כי הוא שמח לעבוד עם ילדים, מכיוון שכך הוא אינו צריך להתמודד עם מטופלים שמתווכחים איתו. מהתלונה לא ידוע אם החוקרים שוחחו בכלל עם קאפהם וביררו את מניעיו, אם היו לו כאלה. קאפהם הושעה מבית החולים ב-8 בפברואר ורישיונו נשלל ב-19 במרץ.


מבית החולים נמסר כי הם "הרוסים ומזועזעים מהמקרה". עם זאת, מרכזי מדיקייר ומדיקאייד, שבדקו את בית החולים מיד לאחר שקאפהם נתפס, הוציאו דוח בו נטען כי בית החולים לא עשה מספיק כדי למנוע את המקרים. בעקבות המקרה, התקין בית החולים מצלמות מעקב שפועלות מסביב לשעון בחדרי טיפול נמרץ לילדים ונפתח קו חם לכל מי שמודאג מהטיפול שקיבל  ביחידה.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE