הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אמזון תעלה את שכר המינימום לעובדיה בארצות הברית ובבריטניה
החל מחודש נובמבר, עם תחילת עונת החגים, יעמוד שכר המינימום השעתי על $15 - יותר מכפול משכר המינימום הפדרלי. אמזון ניצבת מזה זמן רב במוקד ביקורת ציבורית על תנאי ההעסקה בה

אמזון תעלה את שכר המינימום לעובדיה בכל רחבי ארצות הברית ל-15 דולר לשעה החל מהחודש הבא, כך הודיעה היום (שלישי) ענקית המסחר המקוון. ההעלאה תשפיע על יותר מרבע מיליון אנשים שעובדים בחברה, כולל עובדים במשרות חלקיות ועובדים זמניים, כמו גם על מאה אלף עובדים עונתיים נוספים. עובדים שכבר עתה מרוויחים 15 דולר לשעה יהנו גם הם מהעלאה. בהודעת החברה מהיום צוין כי ההעלאה תבוא לידי ביטוי בתחזיות החברה שיצורפו לדו"ח הרבעוני הקרוב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שכר אישי של 1.7 מיליון דולר ב-2017 לבדה. יו"ר ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס (צילום: רויטרס)

אמזון והעומד בראשה ג'ף בזוס ניצבים מזה זמן רב במוקד ביקורת ציבורית על תנאי ההעסקה בה, בעיקר במחסני המוצרים, והשכר היה רק חלק מהם. על רקע הביקורת, הציג בחודש שעבר הסנאטור הפרוגרסיבי ברני סנדרס מורמונט הצעת חוק שזכתה לכינוי "חוק בזוס". לפי ההצעה, תאגידי ענק ימוסו על כל דולר שעובדיהם בתחתית סולם השכר מקבלים דרך תכניות בריאות ממשלתיות או תלושי מזון.

בתגובה להודעת אמזון אמר סנדרס: "היום אני רוצה לתת קרדיט איפה שמגיע קרדיט. מה שמר בזוס עשה היום חשוב מאוד לא רק למאות אלפי העובדים של אמזון אלא זו יכולה להיות, אני חושב שזו תהיה, קריאה שתשמע ברחבי העולם". החברה הודיעה בנוסף כי תקדם את העלאת שכר המינימום הפדרלי.



כשמגיע, מגיע. ברני סנדרס (צילום: GettyImages)

שכר המינימום השעתי הנוכחי של עובדי אמזון משתנה בהתאם למקום עבודתם. כך למשל, הוא עומד על 10 דולר לעובד מחסן באוסטין, טקסס, ול-13.5 דולר לעובד ברובינסוויל, ניו ג'רזי. במסגרת ההעלאה בחודש הבא יועלה גם שכר המינימום של עובדי אמזון בבריטניה. בשנת 2017 השכר החציוני של עובדי אמזון עמד על מעט פחות מ-28,500 דולר בשנה; בשנה זו הרוויח בזוס, אישית, 1.7 מיליון דולר, וזאת מבלי לחשב את העלייה בשווי המניות שברשותו.

המתחרות הגדולות של אמזון, ענקיות הקמעונאות וולמארט וטארגט, הודיעו בשנה האחרונה גם הן כי יעלו את שכר המינימום של עובדיהן. וולמארט תעלה את שכר המינימום ל-11 דולר בשעה וטארגט תעלה באופן הדרגתי ל-15 דולר בשעה עד 2020. שכר המינימום הפדרלי עומד על 7.25 דולר בשעה אולם ברבות ממדינות ארצות הברית יש שכר מינימום מדינתי גבוה יותר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE