הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למועמדים למושל בפלורידה אסטרטגיות שונות מאד. בינתיים זו של גילום מנצחת
בעוד הרפובליקאים מתמקדים בתעמולה שלילית נגד המועמד היריב, הקמפיין של אנדרו גילום הדמוקרט - ואלה של העמותות התומכות בו - מתמקדים בלרשום כמה שיותר מצביעים. בינתיים השיטה של מועמד הדמוקרטים עובדת טוב יותר, ויתרונו בסקרים הולך וגדל בחודש האחרון

תומכיהם של המועמדים למשרת מושל פלורידה, הרפובליקני רון דסנטיס והדמוקרטי אנדרו גילום, מפעילים אסטרטגיות שונות מאד בניסיון לזכות ביתרון במירוץ הצמוד להנהגת מדינת השמש. הדמוקרטים מנסים לגייס "צבא" של מצביעים חדשים כדי לנצח בנובמבר, בעוד הרפובליקאים מתמקדים בפנייה ל "מצביעים בסבירות גבוהה" עם מידע על ממשלו, "הכושל" לדבריהם, של גילום כראש העיר טלהאסי הבירה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שתי גישות שונות בתכלית. את התוצאות נראה עוד חודש (צילום: טאמפה ביי טיימס)


טום סטייאר, מיליארדר קרנות הגידור שהוא גם אחד התורמים הגדולים כיום לדמוקרטים ותומך במיליונים במועמדותו של גילום, מפתח אפליקציות ומממן פעילויות בקמפוסים לטובת המועמד שלו. הרפובליקנים מנגד מקדישים את זמנם לדיבור על הרצח והתוהו המשתוללים בעיר שגילום עומד בראשה, ולניסיונות לקשור אותו לאנטישמיות לאחר שהצטלם "בגאווה" עם פעיל חברתי שאינו אנטישמי, אך כן תומך BDS. גילום עצמו תומך בפתרון שתי המדינות.

המפלגה הרפובליקנית בפלורידה סירבה כלל להגיב לשאלות של העיתון "טלהאסי דמוקרט" בנוגע למאמצי גיוס המצביעים שלו (מה שמכונה בשפת הפוליטיקה האמריקאית Get Out The Vote, או GOTV בקיצור). "אנחנו מתמקדים בלוודא שהמצביעים יידעו את הרקורד של אנדרו גילום בנוגע לפשיעה, האג'נדה הרדיקלית שלו וחקירת FBI שעודנה בעיצומה", אמרה דוברת המפלגה במדינה.

אז נכון שמתנהלת חקירת FBI בנוגע לשחיתות בעירייה, אבל נכון לשעה זו היא אינה נוגעת לראש העיר והמועמד למשרת המושל בשום צורה. ה-FBI הודיע כי גילום אינו חשוד בפרשה, ופרקליטים משני צדי המתרס העידו כי שמו כלל לא עלה בדיוני חבר המושבעים המורחב שהגיש כתבי אישום נגד החשודים בפרשה. עם זאת, ישנן שאלות בנוגע לנסיעות מסוימות של גילום לניו יורק ולקוסטה ריקה בחברת לוביסטים. באשר לפשע - העיר טלהאסי ומחוז ליאון בו היא יושבת ממשיכות לסבול משיעורי פשיעה גבוהים יחסית, אולם אלה ירדו בכ-15% בכל התחומים בתקופת כהונתו של גילום. 


המשקיע הגדול של הצד הכחול בפלורידה השנה, טום סטייר, אחד מ-100 האנשים המשפיעים בעולם של המגזין טיים (צילום: Shutterstock.com)

הבחירות בפלורידה - אלו שמתנהלות בכל רחבי המדינה, כלומר לסנאט, למושל ועוד מספר תפקידים ברמת המדינה - מוכרעות לרוב בהפרשים זעומים. ארבע מערכות הבחירות האחרונות ברחבי המדינה הוכרעו באחוז בודד. בשנתיים האחרונות הצטמצם יתרונם של הדמוקרטים במצביעים רשומים, עם עליית מספרים של המזדהים כ "עצמאים".

באמצעות העמותה הפוליטית שלו, נקסטג'ן אמריקה, מנסה סטייאר לעצור את הסחף. הוא הוציא כשני מיליון דולר כדי לסייע לגילום לנצח בפריימריז, והוא התחייב להוציא עוד חמישה מיליון במהלך קמפיין הסתיו. בשבוע שעבר השיקה נקסטג'ן קמפיין בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם בשווי מיליון דולר. מודעות הקמפיין יופיעו עד אמצע אוקטובר.

מיליון דולר נוספים מיועדים לרישום בוחרים שחורים צעירים. הכסף יסייע להכשיר סטודנטים כפעילי שטח פוליטיים, כמו לדוגמא באירוע "בראנץ' האושר השחור" שנערך לפני שבוע וחצי באוניברסיטת פלורידה A&M. באירוע, שאורגן על ידי העמותה "צבע השינוי" (Color of Change) מלמדים מתנדבים את יסודות הקמפיין, כיצד לעבור מדלת לדלת וכיצד לדבר עם השכנים על פוליטיקה.

מוקדם יותר השבוע הטיסה קואליציה של מנהיגים דמוקרטים ברמה הארצית, רמת המדינה והמקומית מומחים שהכשירו 200 מארגני שטח באורלנדו. אלה יעבדו על מרוצי בית הנבחרים של ארה"ב ובית המחוקקים של המדינה - והם מהווים רק אחת מכמעט תריסר קבוצות תחת המטרייה הדמוקרטית המתמקדות בגיוס מצביעים. "לראשונה זה עשרות שנים, הדמוקרטים בפלורידה מנהלים קמפיין מתואם בכל רחבי המדינה בבחירות אמצע הכהונה", אמר חואן פנאלוסה, מנכ"ל המפלגה הדמוקרטית בפלורידה.


מזנק בסקרים, אבל יש עוד זמן לסיפורים מהעירייה להשיג אותו. אנדרו גילום (צילום: ABC)


הדמוקרט האחרון שניצח במירוץ בכל רחבי פלורידה היה ברק אובמה ב-2012, כשגבר במדינה על מיט רומני בהפרש תשע עשיריות האחוז. ארבע שנים לאחר מכן צנח שיעור המצביעים השחורים בשבעה אחוזים - מה שהתבטא ביותר מצביעים שנשארו בבית מאשר ההפרש בו ניצח אובמה - ודונלד טראמפ זכה באלקטורים של המדינה.  

על פי המצב בסקרים, השיטה של גילום עובדת טוב יותר. בממוצע של שבעה סקרים שנערכו אחרי הפריימריז שנערכו ב-28 באוגוסט מוביל המועמד הדמוקרטי ביתרון של 4.5 אחוזים. בשלושת הסקרים שנערכו מאז ה-17 בספטמבר מוביל גילום ביותר מטעות הדגימה הסטטיסטית. בסקר אוניברסיטת קוויניפאק לפני שבוע זוכה גילום ליתרון של 9%. בסקר הקודם של קוויניפאק, בארבעה בספטמבר, הוביל גילום בשלושה אחוזים בלבד.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE