הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוק חדש נגד נהגים שיכורים בנבאדה
החוק שנכנס לתוקפו ב-1.10 אומר כי כל נהג שייעצר בגין נהיגה בשכרות, יחויב לאחר מכן להתקין "מנעול אלכוהול לרכב"

בתחילת החודש הנוכחי נכנס לתוקפו בלאס וגאס, כמו בשאר מדינת נבאדה, חוק חדש שמטרתו להפחית את כמות התאונות הנגרמות כתוצאה מנהיגה בשכרות (DUI). החוק מחייב כל נהג שנעצר בגין נהיגה תחת השפעת אלכוהול, להתקין ברכבו "מנעול אלכוהול לרכב", מעין "ינשוף" פנימי בתוך הרכב.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דוגמה קשה למה שקורה לאחר נהיגה בשכרות, תאונה שהתרחשה בוגאס לפני כשנתיים (צילום: Las Vegas Review)


המכשיר מותקן ע"י טכנאי מוסמך כדי לוודא שהוא יעמוד בסטנדרטים שהמדינה דורשת. אחד מהטכנאים הללו בנבאדה, ריק לופז מחברת "דראגר" (Dräger), הדגיש כי לנהג אין אפשרות לחבל במכשיר מכיוון שהוא מחובר לחוטים של הרכב וכל מה שהנהג יכול לראות זה המכשיר אליו הוא צריך לנשוף ומצלמה שגם היא חלק מהמכשיר כולו ונועדה לוודא כי "אותו נהג שנמצא בתוכנית, הוא זה שעושה את המבחן", לפי לופז שהוסיף כי המצלמה יכולה לסייע גם במקרים בהם הנהג מכחיש את מעורבותו בתאונה.

המטרה העיקרית בחוק החדש לפי לופז היא להפחית את כמות "עברייני ה-DUI" החוזרים על עבירותיהם שוב ושוב. המכשיר גם מחייב את הנהגים לבדוק את עצמם במהלך הנסיעה כדי לוודא שהם עדיין נקיים מאלכוהול. 

טוד רוג'רס, תושב נבאדה שנפגע מוקדם יותר השנה מנהג שיכור וספג פציעות קשות הביע את תקוותו מהשפעת החוק החדש על נהגים שיכורים: "אני רוצה שיבינו כמה רציני זה, אני רוצה שזה יהיה אירוע משנה חיים והם לעולם לא ינהגו שיכורים שוב". עוד לפני החוק כבר הותקנו כאלפיים מכשירים כאלה בנבאדה כאשר הציפייה הייתה שהמספר יגיע ל-10,000 תוך שנתיים.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE