הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נפתח משפטה של רעיית ראש ממשלת ישראל שרה נתניהו בפרשת הארוחות
נתניהו התייצבה בבית משפט השלום בירושלים לדיון, לאחר שצוות ההגנה החליט שלא להגיע להסדר טיעון. היא מואשמת שניפחה את הוצאות מעון ראש הממשלה כשהזמינה ארוחות שף למרות שבמקום מועסקת מבשלת

משפטה של שרה נתניהו, רעייתו של ראש ממשלת ישראל נפתח היום (ראשון) בבית משפט השלום בירושלים. נתניהו מואשמת כי הזמינה למעון ראש הממשלה ארוחות ממסעדות יוקרה ביותר מ-350 אלף שקלים. על פי כתב התביעה, נתניהו פעלה כדי לעקוף נוהל שאוסר הזמנת מזון כשבמקום מועסקת מבשלת. נתניהו התייצבה הבוקר בבית המשפט בעת הדיון.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התייצבה בבית המשפט. רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. צילום ארכיון


על פי כתב האישום, נתניהו ניפחה את ההוצאות הכספיות של מעון ראש הממשלה, כשהזמינה ארוחות בהיקף של מאות אלפי שקלים בניגוד לנוהל. נתניהו מואשמת בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מרמה והפרת אמונים. על פי כתב האישום, המעשים המיוחסים לנתניהו נעשו בין ספטמבר 2010 לבין מרץ 2013.

נשיא בית המשפט, השופט אביטל חן, מונה לדון בתביעה. הוא ניסה להביא את הצדדים לדון בפשרה, לאחר שהמדינה הגישה בקשה כי המשפט ינוהל בפני הרכב של שלושה שופטים.

לקראת תום הדיון אמר השופט כי הוא הציע לפרקליטים לקיים ישיבה בלשכתו בלי נתניהו והנאשם השני בפרשה, סמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף. זאת, במטרה לצמצם את המחלוקת בין הצדדים או אפילו לסיים את התיק בלי שיגיע למשפט. לדברי השופט, הצדדים הסכימו למהלך, והם צפויים להיפגש בהמשך כדי לדון בנושא.

נתניהו מיוצגת בבית המשפט על ידי עורכי הדין יוסי כהן וירון קוסטליץ, לאחר שעורכי הדין יעקב וינרוט ועמית חדד עזבו את צוות ההגנה. השניים היו מוכנים לפעול להשגת הסדר טיעון, אך נראה כי נתניהו מעדיפה להילחם על חפותה בבית המשפט.

עו"ד יהושע רזניק,  סנגורו של סיידוף, שמואשם בעבירות דומות לאלו של נתניהו ובעבירות של זיוף בידי עובד ציבור, טוען כי מדובר ב"תיק פשוט של פתיתים וחמגשיות", וציין כי הפרקליטות מנסה להפוך אותו לדרמה של ממש. גם הוא, כמו פרקליטיה של נתניהו, התנגד לבקשה לדון בתיק בהרכב מורחק, וקרא לבית המשפט לדחות אותה. סיידוף מושעה מתפקידו בימים אלה בעקבות הפרשות השונות בהן הוא מעורב, כביכול.

כתב האישום מגולל פרטים רבים על הזמנת הארוחות ממסעדות רבות בירושלים, לעתים אף עשרות פעמים בחודש. במרבית הפעמים עלות הארוחות הגיעו למאות שקלים, אך היו גם כאלה שהגיעו לשווי של אלפי שקלים.


פעלה במכוון

כתב האישום מציין עוד כיצד פעלו נתניהו וסיידוף כדי לממן את הארוחות מתקציב המשרד, למרות העסקת המבשלת. סיידוף החל לעשות זאת מאפריל 2009, אך נתניהו מואשמת כי החלה לעשות זאת אחריו, מספטמבר 2010, כאמור.

על פי כתב האישום, "השניים (נתניהו וסיידוף) הזמינו את הארוחות המוכנות מהמסעדות ודרשו מהמשרד לממן הוצאות אלה - תוך שהם מסתירים את העובדה שבמעון מועסקות מבשלות". כך הצליחו השניים להונות גורמים שונים במשרד ראש הממשלה, ולקבל את המימון להעסקת המבשלות ואת המימון לארוחות.

עוד עולה מכתב האישום כי נתניהו פעלה במכוון כדי להסתיר את העובדה שיש מבשלות במעון. היא דרשה מאב הבית לשעבר מני נפתלי, ומעובד נוסף במקום מאיר כהן, שלא יחשפו את דבר העסקת המבשלות בפני מי שאינו עובד במקום. נתניהו אף נזפה בנפתלי משום שבמזכר שכתב לגורמי הכספים במשרד התייחס לעבודה של המבשלת.

מכתב האישום עולה עוד כי נתניהו ידעה על הסתרת עבודתן של המבשלות, ועל הדיווח עליהן כעובדות ניקיון או עובדות כלליות.


נזפה באב הבית שציין את הנושא. נתניהו


מי שחשף חלק גדול מהחשדות היה מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא. המבקר העביר את המידע ליועץ המשפטי דאז, יהודה ויינשטיין, שהחליט באמצע שנת 2015 לפתוח בחקירה פלילית, במהלכה נחקרה אשת ראש הממשלה תחת אזהרה.

בתוך כך, עננת הפלילים ממשיכה גם לרחף מעל ראשו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. אתמול נחקר נתניהו בפעם ה-12 על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שהגיעו למעון הרשמי שלו. החקירה התרכזה בפרשת המתנות, בפרשת נתניהו-מוזס ונמשכה כחמש שעות.

בתום החקירה נמסר מטעמו של ראש הממשלה כי "ברור סופית שבחקירות לא רק שאין בשר, אין אפילו עצם. ראש הממשלה ענה על השאלות שנשאל מתוך ידיעה ברורה שלא היה כלום, ולכן גם לא יהיה כלום".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE