הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
וולט דיסני מבטלת פרויקט בנייה ענק בדיסנילנד
מלון חדש ויוקרתי עם 700 חדרים שהיה אמור להיות המלון הרביעי של אתר הנופש באנהיים לא יוקם לאחר מחלוקת עם בכירים בעיר בנוגע להחזרי מס שהות זמנית. שני הצדדים מאשימים אחד את השני ומנהיגי הקהילה העסקית עומדים לצד דיסני: "התוצאה המצערת הזו מדגישה עד כמה זה חשוב עבורנו ליהנות משותפים טובים בעיר"

מתחם דיסנילנד המפואר באנהיים, קליפורניה כולל שני פארקים ענקיים וגם שלוש מלונות אך בחברת וולט דיסני הודיעו היום על ביטול תוכנית להקמת מלון נוסף ומפואר במיוחד. בחברה קיוו להקים מלון יוקרתי הכולל לא פחות מ-700 חדרים אך נאלצו לשים סוף לחזון, רגע לפני שמימושו יצא לדרך בשל מחלוקת סבוכה עם נציגי העיר אנהיים.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המוני אנשים צועדים לעבר טירת היפהפייה הנרדמת בדיסנילנד (צילום: Los Angeles Times)


המחלוקת נעה סביב הסכם החזרי מס שהעיר החליטה לבטל, הסכם שהיה חוסך לוולט דיסני 267 מיליון דולר לאורך 20 שנים כאשר באנהיים הבטיחו להחזיר 70% ממס השהות הזמנית של המלון בתקופה הזו. ההסכם נחתם בשנה שעברה אך באוגוסט האחרון הודיעו נציגי העיר לחברת דיסני כי הם מבטלים אותו. "בעוד שזה מאכזב עבור רבים, התנאים וההסכם שהביאו להשקעה הזו כבר לא קיימים ואנו חייבים לשנות בהתאם את אסטרטגיית ההשקעה שלנו לטווח הארוך", נימקה דוברת דיסני ליסה היינס את ההחלטה לגנוז את תוכנית הקמת המלון.

המחלוקת הזו מדגישה דעיכה משמעותית ביחסים בין דיסני לעיר אנהיים שנחשבה בעבר לשותפה עסקית נאמנה של החברה וחילופי ההאשמות בין שני הצדדים רק הדגישו זאת עוד יותר. נציגי העיר האשימו את דיסני בכך שהיא זו שהפרה את תנאי ההסכם כאשר החליטה לשנות את מיקומו המיועד של המלון לאחר החתימה והשלמת המחקרים לבדיקת ההשפעות הכלכליות.

בדיסני דחו את הטענות של בכירי אנהיים וטענו כי המיקום החדש של המלון, במתחם הקניות של אתר הנופש, מרוחק רק כ-1,000 פיט מהמיקום הישן, דבר שלא אמור לגרום לשינוי ההסכם. בדיסני סגרו מסעדות וחנויות לשם הכשרת השטח של המלון המיועד, אך כעת עם ההחלטה לא להתקדם עם בנייתו ייאלצו בחברה למצוא שימוש אחר לשטח.


אחד משלושת המלונות באתר הנופש (צילום: דיסנילנד)


אנשי עסקים בכירים באנהיים הצטרפו לצד של דיסני במחלוקת ומחו על ביטול ההסכם להקמת המלון: "התוצאה המצערת הזו מדגישה עד כמה זה חשוב עבור קהילת העסקים שלנו ליהנות משותפים טובים בעיר המבינים מהו פיתוח כלכלי ומבינים גם מהן ההשלכות של מדיניות ציבורית גרועה", אמרה לוסי דאן, הנשיאה והמנכ"לית של מועצת העסקים במחוז אורנג'.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE