הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ (שוב) נגד הפדרל ריזרב: "אני חושב שהם השתגעו שם, או.קיי?"
בעקבות הירידות בוול סטריט והעלאות הריבית של הפד, אמר הנשיא לכתבים: "אני לא מודאג, אבל הפדרל ריזרב טועה". בעבר ביקר טראמפ את את מדיניותו של הנגיד פאוול

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תקף ולא בפעם הראשונה את הפדרל ריזרב על מדיניות הריבית בה הוא נוקט: "הפד טועה, אני חושב שהשתגעו שם", אמר הנשיא, ששוחח עם כתבים לפני כנס שקיים בפנסילבניה, לאחר הירידות החדות שנרשמו בוול סטריט.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


טראמפ ופאוול. "הפד טועה". צילום: אל ג'זירה


טראמפ נשאל מה דעתו על המפולת בשוק והאם הוא מודאג, והשיב בסגנונו הרגיל: "לא, אני חושב שהבנק הפדרלי טועה, אני חושב שהם השתגעו. אתה יכול לומר 'לוקחים מרווח ביטחון גדול', וזה מרווח גדול - אבל אני חושב שהבנק הפדרלי השתגע, אוקיי?".

 

כזכור, טראמפ האשים לאחרונה את יו"ר הפד, ג'רום פאוול, בהעלאה חדה מדי של הריבית בארה"ב. המהלך הוביל לעלייה בתשואות אגרות החוב ולצניחה בשוקי ההון. בחודש יולי אמר נשיא ארה"ב כי "אינו נלהב" ממתווה העלאות הריבית של הפדרל ריזרב - אף שכינה את היו"ר ג'רום פאוול "איש טוב" - וציין כי לא אכפת לו מכך שהוא יוצר תקדים ומתבטא בנושא. 


טראמפ ופאוול. הנשיא כינה את הנגיד "איש טוב". צילום: גטי אימג'ס


בראיון לרשת CNBC אמר הנשיא "אז מישהו יאמר, 'אתה לא אמור להתבטא כך בתור נשיא. לא אכפת לי מה יגידו, כי העמדות שלי לא השתנו". באותו הראיון אמר הנשיא כי "אנחנו מתחזקים, ובכל פעם שאנחנו מתחזקים הם רוצים להעלות את הריבית שוב. אני לא מאושר מזה. אבל אני נותן להם לעשות את מה שהם סבורים שהוא הכי טוב".  

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE