הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסלמה בישראל: רקטה פגעה בבית בבאר שבע, אחרת נפלה מול חופי גוש דן
צה"ל תקף בתגובה יעדים ברצועת עזה, כולל פיר של מנהרה ימית. איש לא נפגע בגופו בישראל, בעזה מדווחים על הרוג אחד. שליח האו"ם מזהיר מהמשך האלימות: "אסון לכולם"

לילה לא שקט עבר על אזרחי ישראל. רקטה ששיגרו הלילה (רביעי) מחבלים מרצועת עזה פגעה בבית פרטי בבאר שבע, ורקטה אחרת נפלה מול חופי גוש דן. בתגובה, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי כעשרים יעדים ברצועה, ובהם מנהרת טרור. על פי דיווחי הפלסטינים, אדם אחד נהרג בתקיפה האווירית.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צה"ל מחוץ לבית שנפגע, הבוקר


בצד הישראלי לא נפגע אף אדם בגופו, אך כמה אזרחים נפגעו חרדה. דיירי הבית שנפגע בבאר שבע, בת 39 ושלושה ילדיה בגילי 9-12 לקחו בחרדה מהפיצוץ. בני המשפחה לא נפגעו מגופם בזכות העובדה שהם שהו בחדר ממוגן. שלושת הילדים ואמם טופלו במקום.

צוותי מד"א פינו מאזור הפגיעה שני בני אדם שנחבלו במהלך הריצה למרחב המוגן, ונפגעת חרדה נוספת.

לאחר האירועים האלה הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את המעברים בין ישראל לרצועת עזה, כרם שלום וארז. ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעץ היום עם ראשי מערכת הביטחון. הוא אמר כי ישראל רואה בחומרה את התקיפות, ו"אם ההתקפות לא ייפסקו, אנחנו נפסיק אותן". נתניהו הוסיף כי "ישראל תפעל בעוצמה רבה". בשעות הערב (שעון מקומי), צפויים חברי הקבינט המדיני-ביטחוני לדון במצב.

ניקולנאי מלדנוב, שליח האו"ם למזרח התיכון, משוחח עם כל הצדדים בגזרה לקראת הגעת ראש המודיעין המצרי לאזור. הוא אמר לנשיא ראובן ריבלין כי הוא מקווה שבתוך 48 שעות מאמצי ההרגעה יניבו פרי. עם זאת, הוא הזהיר כי במידה ולא ייעשו צעדים להרגעת האלימות מכל הצדדים, "התוצאה תהיה הרת אסון לכולם". ריבלין אמר למלדנוב כי ישראל לא תעמוד מנגד בזמן שאזרחיה תחת אש. "אנחנו נגיב, ובעוצמה הנדרשת, עד שיושב השקט". הנשיא הטיל את האחריות למתקפות על ארגון חמאס השולט ברצועת עזה.

צה"ל ציין כי במהלך השעות האחרונות תקפו כוחותיו כעשרים יעדים ברחבי הרצועה, ובהם מנהרות טרור, בסיסים צבאיים, מפעלי ייצור של רקטות ופיר של מנהרה ימית. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס האשים גם הוא את חמאס ואמר כי "גם אם חמאס לא ירה, הוא נושא באחריות".


תושבי עזה נושאים את גופת ההרוג מתקיפות צה"ל


לעומת ההאשמות שמטילה ישראל על ארגון הטרור, ברצועת עזה מנסים להדגיש כי האשמה לא מוטלת על כתפי חמאס. בהודעה שפרסמו החמאס והג'יהאד האיסלאמי טוענים שני הארגונים כי הם אינם אחראים לשיגור הרקטות. "אנו שוללים את הניסיון להרוס את המאמצים להסדרה", נמסר.

בינתיים, בדרום הארץ נמשך גם טרור בלוני התבערה. משעות הבוקר נמצאו שלושה בלוני תבערה בשטחים פתוחים באזור עוטף עזה. הבלונים הסבו נזק לחממה אחת.

השגריר הישראלי באו"ם, דני דנון, ביקש מנשיא מועצת הביטחון לגנות את המתקפות מעזה. "מדובר במחבלים נפשעים, שגרמו לילדים קטנים לרוץ ממיטתם לעבר מרחב מוגן באמצע הלילה עד אשר לקו בהתקף חרדה אל מול המראות של ההרס והחורבן", אמר דנון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE