הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ מאיים לסגור את הגבול עם מקסיקו בגלל שיירת מהגרים: "חשוב יותר מהסכמי סחר"
אלפי בני אדם עושים דרכם למקסיקו בתקווה להיכנס לארצות הברית. נראה שבניגוד לפעם הקודמת, הנשיא יעשה הכל כדי שהם לא ייכנסו. הוא מאיים להפסיק את הסיוע למדינות הדרום

הנשיא דונלד טראמפ איים היום (חמישי) להציב כוחות צבא ולסגור את הגבול עם מקסיקו, במידה וזו לא תפעל לעצור את שיירת המהגרים שעושה דרכה מגוואטמלה, הונדורס ואל סלבדור צפונה לכיוון הגבול.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא מתכנן לגייס את הצבא. מהגרים עושים דרכם צפונה


"אני חייב לדרוש ממקסיקו לעצור את ההסתערות הזאת - ואם היא לא תצליח לעשות זאת, אקרא לצבא ואסגור את הגבול הדרומי שלנו!" צייץ טראמפ בטוויטר.

הנשיא הוסיף ואיים למנוע הגשת סיוע לאזור, כשבמקביל מתקדמת לארצות הברית שיירת מהגרים שמונה אלפי מהגרים מהונדורס, שנעו השבוע דרך גווטמלה בדרכם למקסיקו, תוך תקווה שהם יוכלו להגיע לארצות הברית.

דבריו של הנשיא באו בזמן שמזכיר המדינה מייק פומפאו מתכונן לביקור שייערך מאוחר יותר היום לפנמה ולמקסיקו סיטי, שם הוא צפוי לפגוש את הנשיא אנריקה פניה נייטו מחר. משרד החוץ של מקסיקו לא הגיב לנושא.

טראמפ, שמנסה לצמצם את גלי ההגירה, ולבנות חומה בגבול עם מקסיקו אמר השבוע כי הוא יעצור את הסיוע למדינות דרום אמריקה במידה והן לא יפעלו לעצור את שיירות המהגרים.

לאחר שלא הצליח לשכנע את הקונגרס לממן את החומה בגבול מקסיקו, בחודש אפריל הורה טראמפ למשמר הלאומי לסייע למחלקה לביטחון לאומי בשמירה על הגבול בארבע מדינות.

בסדרה של ציוצים שפרסם הנשיא היום, טראמפ אמר עוד כי נושא ההגירה חשוב לו יותר מאשר הסכם סחר חדש עם מקסיקו שיחליף את נפט"א.


נושא ההגירה חשוב לו. הנשיא טראמפ ורעייתו


"המתקפה על הגבול הדרומי שלנו, שכוללת אלמנטים פליליים וסמים, הוא חשוב הרבה יותר עבורי, כנשיא, מאשר הסכמי סחר. אני מקווה שמקסיקו תעצור את ההסתערות הזאת בגבול הצפוני שלה", כתב טראמפ.

בימים האחרונים ניסו עוד מהגרים מהונדורס להצטרף לשיירה שעושה דרכה צפונה, תוך שהם מתעלמים מקריאות הרשויות שלא לעשות זאת. השיירה הולכת וגדלה מאז היא עזבה את העיר סן פדרו שבהונדורס ביום שבת.

נשיא גוואטמלה אמר אתמול כי ממשלתו לא מקבלת את האיומים לעצירת סיוע החוץ. הוא אמר כי שוחח עם נשיא הונדורס חואן אורלנדו הרננדז שהבטיח כי כל מהגר שירצה יוכל לשוב לביתו בבטחה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE