הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הגיעה העת לפעול": מנכ"ל בצלם בנאום חריף מול מועצת הביטחון של האו"ם
בוליביה הזמינה את חגי אלעד לבמה המרכזית במועצה השנויה במחלוקת בשל מדיניותה האנטי ישראלית. "אמרתם את דבריכם וקיבלתם את תשובת ישראל", הוא אמר לנציגי שאר המדינות. "תתבייש לך, משתף פעולה", השיב לו דני דנון, שגריר ישראל באו"ם. ניקי היילי, השגרירה היוצאת של ארה"ב, המשיכה לעמוד לצד ישראל וגינתה את דברי המנכ"ל

בהזמנת נציגות בוליביה באו"ם, נאם היום (חמישי) מנכ"ל עמותת בצלם חגי אלעד, מול מועצת הביטחון של הארגון. אלעד הטיח אשמות קשות במדיניות הישראלית ביהודה ושומרון והעביר ביקורת קשה על הממשלה בראשות בנימין נתניהו.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חגי אלעד, היום במועצת הביטחון של האו"ם (צילום: ערוץ UNTV)


"קשה מאוד, אולי אפילו בלתי אפשרי, להעביר את ההשפלה, הזעם והכאב שחשים רבים שאינם מקבלים זכויות אדם בסיסיות במשך מעל ל-50 שנים", אמר אלעד. עוד בחר המנכ"ל של עמותת זכויות האדם לומר כי "ניתן להגדיר את דפוסי הפעולה ככאלה: המוסדות הישראלים, שבהם אין נציגות פלסטינית, מעבירים 'דפי מסרים' ב'פס ייצור מתואם' ובהם שאלות כמו, 'כיצד ניתן לסדר את הריסת כפר פלסטיני?', או 'כיצד רוצחים פלסטיני נוסף?'. הניסיון שהצטבר לאחר יובל שנים של כיבוש הפך את העניין למכונה משומנת היטב", הוא אמר.

"חברי מועצת הביטחון. אמרתם את אשר היה לכם להגיד וקיבלתם את תשובת ישראל. כעת הגיעה העת לפעול", סיכם אלעד. דני דנון, שגריר ישראל באו"ם, לא עבר בשתיקה על דבריו של אלעד וירה בחזרה: "אני רוצה להביע מחאה כנגד הקרקס שמתנהל פה. בצלם הוזמנו למועצת הביטחון ע"י בוליביה, מדינה בעלת עבר מזעזע בתחום זכויות האדם", הוא אמר באנגלית לפני שפנה ישירות אל אלעד בעברית ואמר, "אתה אזרח ישראל שמשרת את אויבינו. חיילי צה"ל מגנים עליך ואתה בא לכאן ומשמיץ אותם. תתבייש לך, משתף פעולה".


שגריר ישראל באו"ם, דני דנון (צילום: שגרירות ישראל באו"ם)


ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם אשר הודיעה בשבוע שעבר על התפטרותה שתכנס לתוקף בסוף השנה הנוכחית, בחרה להצטרף אל דנון ולגנות את דבריו של אלעד: "דבריו של מנכ"ל בצלם הם בדיוק אותו דיווחים מעוותים ומוטים שעולים מחברי האומות המאוחדות כאשר דנים בנושא הישראלי-פלסטיני. זו הסיבה שניסיתי להכניס קצת גיוון לדיונים שלנו על האתגרים שעומדים מול אומות המזרח התיכון", היא סיכמה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE