הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביטולים נוספים לועידה הכלכלית בסעודיה
אחרי מזכיר האוצר האמריקאי גם השמות המסחריים הגדולים באירופה מצננים את היחסים על רקע פרשת חאשוגי: ראשי איירבוס ודויטשה בנק לא יגיעו. שר החוץ הגרמני: "הסיטואציה בלתי מתקבלת על הדעת"

הסתבכות נוספת לסעודיה: מנהלי חברת ייצור המטוסים האירופית איירבוס וראשי דויטשה בנק הודיעו כי לא ישתתפו בועידת ההשקעות שתתקיים במדינה בשבוע הבא. החברות מצטרפות למזכיר האוצר האמריקאי סטיב מנוצ'ין שהודיע אתמול כי לא ישתתף בועידה על רקע רצח העיתונאי ג'מאל חאשוגי.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האיירבוס A380, מטוס הנוסעים הגדול בעולם. ינחת בריאד? (צילום: יח"צ)


מנכ"ל איירבוס ציין כי לא ישתתף בועידה בגלל הנחיות להוריד פרופיל ביחסים עם המדינה, אולם החברה לא תנתק את היחסים לחלוטין. שר החוץ הגרמני הייקו מאס, שניסה דווקא לייצב את הקשרים עם סעודיה טרם היעלמות העיתונאי, הגדיר את הסיטואציה "בלתי מתקבלת על הדעת". בשיחה עם כתבים הוא הודיע שברלין תחזור ליחסים רגילים עם ריאד ברגע שהאחרונה תספק הסברים בסוגיה.

חאשוגי, עיתונאי סעודי התגורר בארצות הברית וכתב עבור הוושינגטון פוסט, נחשב למבקר תקיף של מדיניות סעודיה. הוא נעלם בתחילת החודש לאחר שצולם נכנס לשגרירות הסעודית באיסטנבול. ההערכות הן כי הוא נרצח וגופתו הוברחה אל מחוץ לשגרירות, אולם בסעודיה מכחישים זאת.

הועידה הכלכלית שמתוכננת לשבוע הבא, המכונה "דאבוס של המדבר", מושכת בדרך כלל לריאד מנהלים מכמה מהתאגידים וחברות התקשורת הגדולים בעולם. למרות הביטולים הסעודים הודיעו כי בכוונתם לקיים את הועידה כרגיל והיא תפתח ב-23 באוקטובר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE