הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גופי המודיעין בארה"ב: "חשש שרוסיה, סין ואיראן יתערבו בבחירות אמצע הקדנציה"
סוכנויות המודיעין ואכיפת החוק פרסמו הודעה משותפת בה הביעו חשש מהשפעה על הבחירות שיתקיימו ב-6 בנובמבר. כתב אישום נגד אזרחית רוסיה שניסתה להתערב בבחירות

סוכנויות המודיעין ורשויות אכיפת החוק בארה"ב יצאו בהצהרה משותפת, בה הביעו חשש מניסיונותיהן רוסיה, סין ואיראן, כמו גם קבוצות נוספות, להתערב בבחירות אמצע הקדנציה, שייערכו ב-6 בנובמבר, כמו גם בבחירות לנשיאות, שיתקיימו ב-2020.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נשיא רוסיה פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג. האמריקאים חוששים מהם. צילום: Yuri Kochetkov—EPA


בהצהרת משותפת של מנהל המודיעין הלאומי, משרד המשפטים, ה-FBI והמחלקה לשמירה על ביטחון המולדת, הודו הגופים כי אין בידיהם ראייה שגורם כלשהו התערב בניסיון לשנות את תוצאות ההצבעה, אך כן הובע חשש מ"פעולות שהמטרה שלהן היא להשפיע על עמדות המצביעים וקבלת ההחלטות שלהם". 

 

גורמי המודיעין מסרו עוד כי ה"מאמצים הללו נעשים באמצעות ניסיונות פריצה למערכות ממוחשבות וכן דרך הפצת תעמולה שקרית ברשתות החברתיות, כמו גם פרסום תוכן שיווקי או דיסאינפורמציה". יש לציין כי כמה מדינות בארה"ב דיווחו על ניסיונות לפרוץ למערכות הממוחשבות שלהן, אך לדבריהן הן הצליחו למנוע אותן או למזער את הנזק האפשרי במהירות.


נשיא איראן רוחאני ונשיא רוסיה פוטין. ניסיון להשמיץ מועמדים ברשתות החברתיות. צילום: סוכנות TASS


בתוך כך, באלכסנדריה, וירג'יניה, הוגש כתב אישום נגד אלנה חוסיינובה (44), אזרחית רוסיה שמואשמת כי שימשה כרואת החשבון הראשית של קבוצה שניסתה להתערב בבחירות אמצע הקדנציה באמצעות "לוחמת מידע". היא האדם הראשון שמואשם בסעיף זה. הקבוצה אליה השתייכה, "פרויקט לאחטה", מומנה בידי האוליגרך הרוסי יבגני פריגוז'ין ושתי חברות שבבעלותו. חברות אלו נמצאות ברשימת הגורמים אותם האשים התובע המיוחד רוברט מולר בניסיון להתערב בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016. 


בכתב האישום נטען כי הקבוצה ניסתה, באמצעות הרשתות החברתיות, לגרום לאי אמון ולחשדנות כלפי מועמדים שונים בבחירות אמצע הקדנציה. משרד המשפטים האמריקאי הגדיר זאת כ"מזימה רוסית" להתערב במערכת הפוליטית בארה"ב.


50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE