הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כוחות מקסיקו בלמו את שיירת המהגרים, שהצטמקה בשני שלישים
רק כאלף יותר משלושת אלפים נמצאים על אדמת מקסיקו. השאר נבלמו בצד הגבול של גואטמלה. מקסיקו מאפשרת כניסה למי שרוצים להגיש בקשה להכרה כפליטים ומציעה להם מקלט, בעודה פונה לאו"ם לסיוע בנושא. הנשיא טראמפ, שבמהלך השבוע החולף איים לסגור את הגבול ולהציב לאורכו את הצבא, נשמע רגוע יותר כשבירך את הפעולה המקסיקנית

שיירה של פליטים ומבקשי מקלט, שבשיאה מנתה יותר משלושת אלפים איש, הצטמקה מאד וכעת עומד מספר האנשים בה על כשליש מכך. ההפחתה הדרמטית ב"איום האסטרטגי" שהנשיא טראמפ הזדעק כנגדו ואיים לסגור את הגבול הדרומי באה בעקבות התנגשות של אנשי השיירה עם כוחות משטרת מקסיקו בגבול הדרומי של מדינה זו עם גואטמלה, היום (שבת) בבוקר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ההמון על הגשר, אלה שמנסים להתפלח דרך הנהר, והכוחות המקסיקנים שעוצרים את רוב הגל האנושי של מבקשי מקלט (צילום: CBS)


השיירה פרצה דרך הגדר בצד הגואטמלי של הגבול בליל שישי ומיהרה אל מעבר הגבול החוצה את נהר סוצ'יאטה, תוך שהם מתעלמים מתחינות הרשויות לבקש מעבר באופן מסודר ומאיומי נשיא ארה"ב בצעדי תגמול חריפים. אולם בצד המקסיקני הם נתקלו בחומת שוטרים עם מגינים לפיזור הפגנות, ורק כ-50 הצליחו לעבור בטרם החלו הכוחות המקסיקניים לרסס בגז פלפל וכך הדפו את גל האנשים, שנסוגו והצטרפו לים מבקשי המקלט החונים כרגע על הגשר בין שתי המדינות.

לאחר מכן החלו השוטרים וסוכני רשויות ההגירה להרשות לקבוצות של 10, 20 או 30 אנשים בכל פעם לעבור, במידה שרצו להגיש בקשה למעמד פליטוּת. מרגע שהגישו בקשה ראשונית, הוצעה להם האפשרות להתפנות למקלט ללינה.

אחרים, שעייפו מלחכות, קפצו מן הגשר לתוך הנהר אתמול. חלקם ארגנו חבורות שהפעילו גשרי חבלים כדי לחצות את המים הבוציים, ואחרים נעזרו בתושבים מקומיים שהשיטו אותם לגדה הנגדית תמורת דולר או שניים. המאות הרבות אלה שנותרו מאחור התעוררו הבוקר על הגשר מוקפים באשפה וגם, בהיעדר מתקני שירותים במקום, בריחות נעימים עוד פחות. רבים על הגשר היו נחושים בכל זאת להמשיך בדרכם, בציינם את היעדר התקווה במקום ממנו באו.


עברת את הגדר? חומה של מגינים (צילום: CBS)


נשיא מקסיקו היוצא, אנריקה פניה נייטו, הוציא הודעה לפיה "קבוצה גדולה של מהגרים ניסתה לחצות את הגבול באופן לא-סדיר, וחלקם אף תקפו את הכוחות הפדרליים. מקסיקו אינה מתירה כניסה לשטחה באופן לא-סדיר, על אחת כמה וכמה באופן אלים".

הנשיא טראמפ, שאיים להזעיק את הצבא לגבול ולשתק את הגבול (צעד כלכלי הרסני) נשמע רגוע יותר כשצייץ וידאו של הכוחות המקסיקנים נערכים במעבר הגבול והוסיף: "תודה לך מקסיקו. מצפים לעבוד איתכם!" מומחים מציינים כי בניגוד לדברי טראמפ ושר החוץ מייק פומפאו, שטס לשיחות במקסיקו בנושא השיירה, אין למעשה "משבר הגירה" ומספר חציות הגבול הדרומי של ארה"ב נמצא בשיעורו הנמוך ביותר זה 40 שנה, וכי למרות זינוק מסוים במספרים בשנתיים האחרונות, מדובר במספרים שניתן להתמודד איתם באורח שוטף מבלי להיתפס למצב חירום מדומה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE