הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מיאמי: תביעה הוגשה בגין משאל שנוי במחלוקת שראש העיר מבקש לערוך
נציג משפחה שורשית במיאמי הגיש תביעה לעיר בניסיון למנוע את המשאל שעשוי להגדיל את כוחו של ראש העיר סוארז בטענה כי הסקר הוצג בצורה מוטעית וכי אין מספיק שקיפות

ביחד עם בחירות האמצע הכלליות, גם בחירות מוניציפליות ייערכו בארה"ב ב-6 בנובמבר כאשר במיאמי מתפתחת מחלוקת בנוגע לראש העיר פרנסיס סוארז ולמשאל שהוא מעוניין לערוך לפני הבחירות. תביעה שהוגשה לעיר ע"י נציג משפחה שורשית במיאמי מעלה תהיות לגבי חוקיות והמשאל וטוענת לבעיה של שקיפות מטעם ראש העיר.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבקש מהבוחרים לסייע לו לקבל מעמד של "ראש עיר חזק". פרנסיס סוארז (צילום: C.M. Guerro / Miami Herald)


ברוס מת'סון, המוגדר כיורש של משפחה שמכרה את קרנדון פארק בקי ביסקיין למחוז מיאמי בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הוא זה שהגיש את התביעה ביום שישי האחרון והציג טענות לכך שהמשאל לא תקף מבחינה חוקית מכיוון שהמלל שנכתב בסקר מציג תמונת מצב שגויה וכי המשאל גם יגרום להפרה של חוק בעניין השקיפות.

מטרת המשאל של ראש העיר היא לקבל מהבוחרים מעמד של "ראש עיר חזק" (Strong Mayor) כפי שזה מוגדר. המשמעות הרחבה הנובעת מכך היא שסוארז בעצם יקבל מנדט להרחיב את סמכותו בעיר כאשר בתחומים מסוימים הוא אף עשוי להיות בעל השפעה במיאמי יותר מאשר ראש עיריית מחוז מיאמי-דייד, קרלוס חימנז.

בין השאר, ראש העיר ה"חזק" יהיה אחראי על הפעולות השוטפות בעיר, יקבל שליטה על התקציב של מיאמי, מיליארד דולר ויוכל להעביר המלצות לחוזים של העיר כאשר הבונוס האישי מהמעמד החדש יהיה העלאה במשכורת. מעמדו של סוארז כיום מוגדר כ"ראש עיר מנהל" (executive mayor) עם סמכויות רבות כמובן אך מוגבלות יותר וכאלה שלא יכולות להציב אותו בראש הפירמידה של מחוז מיאמי-דייד כולו.


ברוס מת'סון. לא המאבק הראשון שלו מול ראשי העיר במיאמי (צילום: Karli Evans)


מגיש התביעה, ברוס מת'סון מנסה לבלום את קיום המשאל באמצעות צו מניעה בהול שביקש בבית משפט במיאמי-דייד. מת'סון כבר הגיש בעבר תביעות נגד נציגים רשמיים של העיר, בעיקר בענייני עסקאות נדל"ן כאשר לאחרונה נכשל בניסיונו למנוע מדיוויד בקהאם וצוותו לרכוש קרקע באזור אוברטאון לשם הקמת אצטדיון הכדורגל של הקבוצה החדשה במיאמי.



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE