הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שיירת המהגרים ממשיכה לצעוד והתנפחה לכחמשת אלפים איש
דונלד טראמפ, שרק לאחרונה שיבח את מקסיקו על חסימת רוב שיירת המהגרים בגבול עם גואטמלה, חזר לירות לכל עבר ולהאשים את הכוחות המקסיקנים, הדמוקרטים - וגם את מדינות מרכז אמריקה, שהרשו למהגרים לעזוב את מדינות מוצאם. הוא מאיים בביטול או קיצוץ סיוע החוץ למדינות אלה

לאחר שנדמה היה שפחתה רמת הבהלה בבית הלבן נוכח שיירה של כמה אלפי מבקשי מקלט עניים הצועדים לאורך מרכז אמריקה ומקסיקו בניסיון להידפק על גבולה הדרומי של ארץ האפשרויות, ביומיים האחרונים שוב חזר דונלד טראמפ לצייץ דברים תוקפניים בנושא.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מספיק עניים ונואשים כדי לחצות את מקסיקו ברגל (צילום: CNN)


בסדרה של ציוצים היום (שני) האשים טראמפ את המשטרה והצבא במקסיקו, וגם את הדמוקרטים, בכך שלא עלה בידם לחסום כליל את שיירת המהגרים, אותה כינה "מצב חירום לאומי" באיות יצירתי. "למרבה הצער, נראה שמשטרת מקסיקו וצבאה אינם מסוגלים לעצור את השיירה שבדרכה לגבול הדרומי של ארצות הברית. פושעים ואלמונים מהמזרח התיכון מעורבבים בתוכם. הודעתי למשמר הגבול ולצבא שזהו חירום לאומי (National Emergy, כך במקור). חייבים לשנות את החוקים!".

טראמפ לא סיפק כל עדות לטענתו כי "אלמונים מהמזרח התיכון" נמצאים בין המהגרים. גואטמלה הודיעה בשבוע שעבר, בלי קשר לשיירת המהגרים, כי עצרה כ-100 בני אדם הקשורים לתאים של דאע"ש במדינה, ומאז טראמפ מבצע את הקישור נטול ההוכחה הזה.

לאחר שהצטמצמה מאד בעקבות התנגשות עם כוחות המשטרה והצבא של מקסיקו בשבת - שאז גררו תשבוחות מטראמפ - שוב גדלה קבוצת המהגרים והיא מונה כעת כחמשת אלפים בני אדם. השיירה ממשיכה בדרכה נוכח אהדה רבה מצד רוב המקומיים שהם פוגשים בדרך, שחלקם גם מספקים להם הסעות בחינם על פני חלק מהדרך הארוכה, חרף התרעות מצד מקסיקו וארצות הברית לעבור דרך ערוצי ההגירה המקובלים.


"אלמונים מהמזרח התיכון. חירום לאומי" (צילום: ניקולס קאם, AFP)


המהגרים, רובם מהונדורס, חלקם מגואטמלה ומאל-סלבדור, נמלטים ממציאות של עוני מצמית בנוסף לאלימות כנופיות קשה, המהווה סכנת חיים ממשית לרבים מהם. הממשלות בארצותיהם אינן יכולות או רוצות להתמודד עם הכנופיות או לספק אופק לקיום בכבוד, והייאוש דוחף את החרוצים והחזקים שבין המקומיים לקחת על עצמם מסע ארוך וקשה להדהים בתקווה לעתיד טוב יותר.

טראמפ הפנה אצבע מאשימה גם כלפי הדמוקרטים והאשים אותם שהם חלשים בנושאי הגירה ואבטחת גבולות, בניסיון לקדם את הנושא לקראת בחירות אמצע הכהונה. "בכל פעם שאתם רואים שיירה, או אנשים שנכנסים שלא כחוק, או מנסים, לתוך הארץ שלנו, תחשבו על הדמוקרטים ותאשימו אותם על שלא נתנו לנו את הקולות לשנות את החוקי ההגירה הפתטיים שלנו!" צייץ.

טראמפ כמובן מתעלם מכך שמפלגתו הרפובליקנית היא זו ששולטת בשני בתי הנבחרים, וכי כל "שינוי בחוקים" שלא עבר תלוי בראש ובראשונה במחוקקים רפובליקניים שהתנגדו לו. "זכרו את בחירות האמצע! כל-כך לא הוגן כלפי אלה שנכנסו באופן חוקי", חתם הנשיא את ציוצו.

לאחר מכן עבר טראמפ לאיים על מדינות המוצא של מבקשי המקלט - אולם לא בשל אחריותן לתנאים מהם נמלטים המהגרים, אלא מפני שלא מנעו את יציאתם מגבולות המדינה. "גואטמלה, הונדורס ואל-סלבדור לא הצליחו לעצור אנשים מלעזוב את ארצם ולבוא באופן לא חוקי לארה"ב. כעת נתחיל לבטל, או לקצץ במידה ניכרת, את סיוע החוץ שהן מקבלות באופן שוטף", צייץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE