הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוס אנג'לס: התבררו נסיבות התאונה בה נהרג מתפלל מוכר מבית כנסת בוודלנד הילס
חקירת התאונה שהתרחשה בחג שמחת תורה האחרון העלתה כי דיוויד בלום בן ה-61, או כפי שחבריו כינו אותו "הענק העדין", נדרס ע"י שליח פיצה כאשר חצה את הכביש בשדרות פאלברוק בדרכו לבית הכנסת "בית המדרש"

חג שמחת תורה עבור חברי הקהילה היהודית בשכונת וודלנד הילס היה פחות שמח השנה לאחר תאונה קטלנית שגבתה את חייו של דיוויד בלום בן ה-61, דמות מוכרת היטב בבית הכנסת "בית המדרש". ב-1 באוקטובר, יום שמחת תורה בלום עשה את דרכו לבית הכנסת אך לא זכה להגיע לשם לאחר שנדרס למוות ע"י רכב של שליח פיצה בשדרות פאלברוק (Fallbrook), סמוך לרחוב Califa, כפי שנחשף לאחרונה עם סיומה של חקירת המשטרה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דיוויד בלום והכינור שלו. היה דמות אהודה בקרב חברי בית הכנסת (צילום: משפחתו של דיוויד בלום)


למרות שמשטרת לוס אנג'לס הציגה את ממצאיה וטענה כי בלום חצה את הכביש שלא במעבר חציה יש מי שהציגה סיפור די שונה. מרים טרנטו, המכירה את בלום מבית הכנסת אליו שניהם הולכים בדרך קבע הייתה עדה לתאונה מהצד השני של הכביש וטענה כי בלום חצה את הכביש במקום חוקי.

"אנו מכירים את דיוויד הרבה שנים, הוא אדם מאוד אחראי, לא מישהו שיילך באמצע הכביש". טרנטו הוסיפה על התחושות הקשות בקרב חבריו של בלום מבית הכנסת: "לאחר שזה קרה התפללנו, חלק מיהרו לבית החולים וכולנו היינו הרוסים, כולם בכו".

מותו של בלום נקבע זמן קצר לאחר התאונה וטרנטו סיפרה כי תפילות החג התקיימו כרגיל אך האווירה הייתה שונה לגמרי ממה שהיה אמור להיות חג והעצב הורגש במקום. בלום פקד את בית הכנסת "בית המדרש" מדי יום במהלך 20 השנה האחרונות והיה ידוע כאיש צנוע כפי שחבריו סיפרו עליו וכמי שהיה אפשר תמיד לסמוך עליו שישלים "מניין" בתפילות.


סמוך למקום התאונה ובית הכנסת בוודלנד הילס (צילום: גוגל מפות)


אלן שפירו, אחד מהאנשים המוכרים ב"בית המדרש" תיאר את בלום המנוח כ"ענק עדין": הוא היה איש גדול, הייתה לו נוכחות בולטת וגם בזכות זה כולם הכירו אותו. אשתו של בלום סיפרה עליו כי היה נגן כינור מוכשר מאוד למרות שתמיד המעיט ביכולותיו. בלום השאיר מאחוריו את אישתו לורי, לה היה נשוי 30 שנה ושלושה ילדים בגילאי 14, 17 ו-21.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE