הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מאמין בתיאוריות קונספירציה, גר עם סבו ופעיל ברשת: מיהו היורה מבית כנסת "עץ חיים"?
רוברט באוארס לא היה מוכר לרשויות לפני הירי, אך הפעילות שלו ברשתות החברתיות הייתה אמורה להדליק נורה אדומה. כל הפרטים על מי שרצח 11 בני אדם

"כל היהודים צריכים למות!", כך צעק רוברט באוארס, 46, כשירה אתמול (שבת) לכל עבר בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, ורצח 11 בני אדם.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שונא מהגרים ומאמין בתיאוריות קונספירציה. רוברט באוארס


באוארס היה חמוש ברובה סער ובשלושה אקדחים כאשר הסתער אל תוך המקום, בזמן שהתקיימו בו כמה מניינים של תפילות שחרית.

הוא פסע אל תוך בית הכנסת מעט לפני השעה 10 בבוקר, והחל במתקפה אלימה וקטלנית שנמשכה לא פחות מעשרים דקות. באוארס הרג 11 מתפללים ופצע עוד שישה בני אדם - בהם כמה שוטרים.

זמן קצר לפני שפתח באש לכל עבר, הוא פרסם פוסט אנטישמי ברשת החברתית Gab, אתר אינטרנט שבו פועלים רבים מקהילת הימין הקיצוני והלאומניים. "אני לא יכול לצפות בעם שלי נטבח, לעזאזל עם איך שזה נראה - אני נכנס!"


אחד מפרסומי השנאה של באוארס


אמש הוא הואשם ב-29 מעשים פליליים, כולל 11 אישומים פדרליים על פשעי שנאה, ו-11 עבירות של שימוש בנשק חם על מנת להרוג. העונש המקסימלי על האישומים האלה לבד הוא עונש מוות, אך עוד לא התקבלה החלטה בעניין.

הפרופיל שלו ברשת החברתית מציג פרסומים אנטישמיים רבים ותיאוריות קונספירציה. הפרסומים השונים שהעלה באוארס לרשת הביאו את הרשויות להחליט כי ה-FBI תהיה הסוכנות שתוביל את החקירה כפשע שנאה.


בית הכנסת "עץ החיים", שבו התבצע הטבח


באוארס כתב רבות גם על כמה תיאוריות קונספירציה ועל ההתנגדות העיקשת שלו להגירה, ובייחוד לגלי ההגירה שממשל טראמפ מתנגד להם בצורה נחרצת.

בפרסומים שונים שלו ברשת הוא ציין כי לא הצביע לדונלד טראמפ בבחירות האחרונות לנשיאות בשנת 2016. לטענתו, הנשיא מתייחס באופן חיובי מדי ליהודים, וכי הוא מוקף "באותם יחידים, שמונעים ממנו להיות נאמן לסיסמה שלו: להפוך את אמריקה לגדולה שוב".

לינדה בוהר, שגרה בסמיכות לבאוארס אמרה כי היא הייתה המומה כאשר צפתה בחדשות. היא ציינה כי התוקף, שאותו היא מכירה בפשטות כ"רוב", גר עם סבו. "בחיים לא הייתי חושבת שהוא כזה. אנחנו חושבים שאנחנו מכירים את השכנים שלנו, ופתאום מגלים משהו כזה", אמרה.

לדעתה, לבאוארס לא הייתה עבודה, וכי הוא עזב את הבית זמן לאחר שסבו נפטר, לפני כשש שנים. "הייתי אומרת לו שלום כשאנחנו בגינות שלנו, ודיברנו על צמחים ועל עשבים", אמרה לוהר, "אני בהלם לגלות שזה שכן שלי. אני לא יכולה לתפוס את זה".


הקהילה המקומית כואבת והמומה בעקבות האסון


לפי הודעת ה-FBI, לאחר שסיים את הירי בבית הכנסת, התכוון באוארס לברוח מהמקום, אלא שהוא נתקל בשוטר מקומי בודד שהגיע למקום. השוטר מנע ממנו להימלט ובאוארס נאלץ להתבצר במקום. הוא נעצר לאחר שנפגע מירי השוטרים והועבר לטיפול בבית החולים.

במסיבת עיתונאים שנערכה אמש, גורמים בסוכנויות אכיפת החוק הודיעו כי באוארס לא היה מוכר לרשויות לפני הטבח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE