הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חקירת הטבח בבית הכנסת "עץ החיים": רוברט באוארס החזיק ב-10 כלי נשק ברישיון
למרות האלימות הבוטה והשנאה שנטפה ממנו ברשתות החברתיות, מבצע הירי החזיק בארסנל שלא מבייש יחידות משטרה. רובה ציד נמצא במכוניתו מחוץ לבית הכנסת. פנסילבניה ניסתה להעביר חוק שמאפשר לקחת נשק ממי שעשוי לסכן את עצמו אחרים, אך החוק נפל בגלל התנגדות ה-NRA

רוברט באוארס, שביצע את הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג בשבת רכש באופן חוקי את הנשקים ששימשו למעשה המחריד - לרצח של 11 מתפללים ומתפללות ולפציעתם של עוד שישה - ארבעה שוטרים ושני מתפללים. כך עולה מפרסומים של גורמי החקירה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרוצח החזיק נשקים רבים ברישיון. חנות נשק


גורמים רשמיים ציינו כי באוארס עשה שימוש בארבעה כלי נשק - רובה סער מסוג AR-15 ושלושה אקדחי גלוק 35. החקירה העלתה כי כלי הנשק "נרכשו והוחזקו בצורה חוקית על ידי באוארס", כך על פי הודעת הרשות לאלכוהול, נשק וחומרי נפץ (ATF).

היורה לא התאים לאף אחת מהקטגוריות שמונעות רכישת והחזקת נשק על פי החוק הפדרלי ובהן עבירות קודמות, אלימות במשפחה, שחרור מהצבא שלא בכבוד או מחלה נפשית. דוברת הרשות, שרלין הנסי, הודיעה עוד כי באוארס החזיק ברישיון לנשק.

למעשה, אלה לא היו הנשקים היחידים ברשותו של באוארס. הרשות גילתה כי הוא מחזיק לא פחות מעשרה כלי נשק ברישיון - הארבעה שאיתם הוא ביצע את הטבח, שלושה אקדחים ושני רובים נוספים שנמצאו בביתו, ועוד רובה ציד שנמצא במכוניתו מחוץ לבית הכנסת.

כצפוי, האירוע הקטלני בפיטסבורג עורר מחדש את הדיון הוותיק על חוקי הנשק המקלים בארצות הברית, וכעת עולה שאלה נוספת - מדוע אדם נוטף שנאה כמו באוארס רשאי לשאת נשק, יש לומר נשקים, באופן חוקי.

בין שאר ההתבטאויות הקשות של באוארס ברשתות החברתיות, הוא כינה אדם שמתח ביקורת על נאו-נאצים "מתחמק מתנורים", וטען כי היהודים הם צאצאי השטן.

באוארס לא נהנה רק מהחוק הפדרלי, אלא שגם בפנסילבניה עצמה - בה הוא חי - אין חוק מקומי שאוסר על אנשים כמותו להחזיק כמות כה גדולה של נשקים קטלניים.


לא ניתן היה לקחת ממנו את הנשקים גם אם ברור היה שהוא מסכן אחרים. רוברט באוארס


בשנת 1993, מועצת העיר של פיטסבורג ושל פילדלפיה אסרו הכנסת רובי סער לשטחי העיר. בעקבות זאת, המדינה העבירה חקיקה שמבטלת הלכה למעשה את החקיקה העירונית.

יחד עם זאת, המדינה כן עשתה צעד השנה לכיוון פרסום חוק שמאפשר לקחת נשק מאדם שמהווה סיכון לחייו שלו עצמו או לחיי אחרים, אפילו במידה ולא אובחן עם מחלה נפשית כזו או אחרת. כמה מדינות חוקקו חוק דומה, בייחוד לאחר הטבח שבוצע בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס בפארקלנד, פלורידה, שבו נרצחו 17 תלמידים ואנשי צוות. עם זאת, בפנסילבניה החוק לא עבר עדיין בגלל התנגדות של ה-NRA.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE