הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שר ההגנה מאטיס דוחה את הביקורת כנגד שליחת החיילים לגבול הדרומי
בזמן שרבים העבירו ביקורת קשה על ההחלטה לשלוח אלפי חיילים לעבר הגבול עם מקסיקו כדי שאלו יצערו את "שיירת המהגרים", שר ההגנה האמריקאי עומד איתן לצדו של הנשיא טראמפ. "אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה", הוא אמר. בתוך כך התברר כי בפועל נשלחו 7 אלף חיילים כאשר אלפיים מתוכם נחשבים לגיבוי

ג'יימס מאטיס, שר ההגנה האמריקאי, התייחס היום לביקורת הרבה שהושמעה כנגד ההחלטה לשלוח אלפי חיילים בשירות סדיר לגבול הדרומי. בזמן שרבים ראו במהלך כצעד פוליטי, בייחוד בהתחשב בעובדה שבשבוע הבא תיערכנה בחירות האמצע החשובות, השר מאטיס חושב אחרת.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שר ההגנה מאטיס, דוחה כל ביקורת כנגד המהלך (צילום: משרד ההגנה)


"התמיכה הצבאית שאנו מעניקים למשרד לביטחון המולדת (DHS) היא פרקטית ומבוססת על בקשה של משטרת הגבולות. אנחנו לא עוסקים בפוליטיקה", הוא אמר הבוקר ביציאתו מפגישה בפנטגון. כאמור, ביקורת רבה הושמעה כנגד המהלך ובעיקר כנגד הנשיא טראמפ.

העמדה של הנשיא טראמפ כלפי מהגרים גם ככה לא הייתה חיובית, אך בשבועות האחרונים הוא הקשיח עוד יותר את עמדותיו, ככל הנראה על מנת למשוך את הבוחרים השמרנים אל עבר הקלפיות. ההחלטה של הנשיא טראמפ לשלוח אלפי חיילים אל הגבול כדי לפגוש את שיירת המהגרים זכתה לתמיכה רחבה בתוך המפלגה הרפובליקנית, אך זכתה לביקורת קשה מאוד מהצד השני של המפה הפוליטית.

"לא רק שמדובר בהחלטה פוליטית שיוצרת תקדים רע מאוד, זה כנראה גם ניצול של הכוח הנשיאותי", אמרה קלי מגסמן, לשעבר בכירה בפנטגון. לשם השוואה, הכמות הגדולה של החיילים (כ-5,000) שווה לכמות החיילים האמריקאים המוצבים בעיראק. מוקדם יותר היום פרסמה סוכנות הידיעות "רויטרס" כי גורם בפנטגון סיפר כי למעשה הוזעקו 7,000 חיילים כאשר אלפיים מתוכם נמצאים במצב המתנה ומחכים להתפתחויות. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE