הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות הנשיא טראמפ או למרות מדיניותו? סקר מצביע על מגמה אחת ברורה
72% מן המשיבים לסקר של Bankrate טענו שמצבם הכלכלי האישי נותר אותו הדבר, או גרוע יותר, מאז נכנס הנשיא טראמפ לתפקיד לפני קצת פחות משנתיים. כמו נושאים רבים, גם פה חלה מגמה התואמת את השיוך הפוליטי. כך למשל, רק 9% מן הדמוקרטים השיבו כי מצבם הכלכלי השתפר

הנשיא טראמפ מרבה לתת לעצמו קרדיט על חוזקת הכלכלה האמריקאית, אך סקר חדש שפורסם היום מראה כי הנתונים לא תואמים את אמירותיו. כאשר נשאלו אם מצבם הכלכלי טוב יותר, גרוע יותר או אותו הדבר כפי שהיה לפני שנתיים, רק 38% מן המשיבים העידו כי חל שיפור בתחום זה.


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ על גבי טלוויזיה בבורסה בניו יורק (צילום: Getty Images)


הסקר נעשה ע"י האתר הפיננסי Bankrate לקראת בחירות האמצע שעתידות להתקיים ביום שלישי הבא ברחבי המדינה. 45% מן המשיבים העידו כי המצב הכלכלי שלהם לא השתנה יותר מדי ואילו 17% העידו כי הם במצב פיננסי גרוע יותר מלפני שנתיים. 

בדומה לנושאים רבים, גם במקרה זה לנטייה הפוליטית יש השפעה ישירה על היחס לשאלה. מבין המשיבים לסקר שהזדהו כתומכי המפלגה הרפובליקנית, 60% העידו על שיפור, 31% טענו שהם באותו המצב ורק 9% נמצאים במצב כלכלי גרוע יותר. המגמה הזו נמשכת, רק בהפוך, כאשר מביטים על המשיבים שהביעו הזדהות עם המפלגה הדמוקרטית. 29% מהם השיבו שחוו שיפור, 23% נמצאים במצב גרוע יותר ו-48% באותו המצב.

בקרב אלו שהעידו כי מצבם הכלכלי השתפר, 24% מייחסים את שיפור זה לנשיא טראמפ, 3% לרפובליקנים השולטים בקונגרס ו-15% טענו ששניהם אחראים על כך. 55% מן המשיבים סירבו לענות על שאלה זו. רק 7% מן המשיבים הדמוקרטים העידו כי מצבם הכלכלי השתפר בזכות הנשיא טראמפ, וזאת לעומת 39% בקרב המשיבים הרפובליקנים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE