הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
היורה מפיטסבורג כפר באישומים נגדו
חרף שורה של ראיות נגדו, כולל הצהרתו שלו דקות לפני ביצוע הירי, רוברט באוורס טען כי הוא לא אשם והתנגד לעסקת טיעון אפשרית. כתב האישום נגדו כולל 44 סעיפים, 32 מתוכם נושאים עונש מוות פוטנציאלי. סנגורו לא הציג את קו ההגנה

רוברט באוורס, הנאשם בביצוע הטבח בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, כופר באישומים נגדו. באוורס הופיע הבוקר (חמישי) בבית המשפט בפנסילבניה עם פתיחת המשפט לאחר הגשת כתב האישום הפדרלי נגדו שכולל 44 סעיפים, 32 מתוכם נושאים עונש מוות פוטנציאלי. על אף שורה של עדי ראיה שחזו בבאוורס מבצע את הירי תוך קריאת "מוות לכל היהודים" והפרסומים תחת שמו ברשתות החברתיות, הסניגור הציבורי שמונה לו, מייקל ג'. נובארה, הודיע כי עמדת לקוחו היא "לא אשם". 


הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קו ההגנה של באורס טרם הוצג (איור מבית המשפט: כריסטין קורנל)


כתב האישום נגד באוורס הוגש מטעם ארצות הברית בבית המשפט הפדרלי במחוז המערבי בפנסילבניה. בהצהרת הפתיחה אמר התובע הפדרלי, סקוט בריידי, כי "היום מתחיל התהליך של השגת צדק לקרבנות של מעשי השנאה האלה, וריפוי למשפחות הקרבנות, הקהילה היהודית, והעיר שלנו". נובארה אמר כי "כצפוי" באוורס כופר באשמה וכי הוא מבקש משפט עם מושבעים ללקוחו. עם זאת, טרם הוצג קו ההגנה והעילה בגינה באוורס טוען לחפותו.

באוורס מואשם ב-11 סעיפים של הפרת הזכות לחופש דתי תוך גרימת מוות ו-11 סעיפים נוספים של שימוש בירי לשם רצח במהלך ביצוע פשע אלים אחר – כנגד 11 ההרוגים בטבח. כל אחד מהסעיפים עשוי כשלעצמו להסתיים בעונש מוות. סעיפים נוספים של הפרת הזכות לחופש דתי תוך גרימת פציעה שהוגשו בגין הקרבנות שנותרו בחיים, כמו גם הירי בשוטרים שהגיעו לזירה, עשויים גם הם להסתכם בעונש מוות.

אם אכן יוחלט לדון את באוורס למיתה, הוא יהיה האדם השני בסך הכל שנידון לעונש מוות פדרלי בפנסילבניה. המדינה החזירה את עונש המוות ב-1976 והוציאה מאז להורג שלושה אנשים בלבד. במושל טום וולף השעה את יישום עונש המוות בחודשים הראשונים לכניסתו לתפקיד, אולם האאיסור לא מחייב את הממשל הפדרלי, שבעצמו לא מרבה בבקשת ויישום העונש החמור: שלושה אנשים הוצאו להורג מטעם ארצות הברית מאז 1988, בהם טימותי מקווי, המחבל מאוקלהומה סיטי. בפיצוץ בניין הממשל הפדרלי בבירת אוקלהומה ב-1995 נרצחו 168 אנשים ומאות נוספים נפצעו.


ההצהרה של באוורס לפני ביצוע הירי (צילום מסך מאתר Gab)


התובע הכללי ג'ף סשנס פרסם הצהרה מטעמו עם הגשת כתב האישום נגד באוורס, בה נאמר: "לכל אמריקאי יש את הזכות לפקוד את בית התפילה שלו בבטחה. פשעים אלה מבטאים רוע בלתי נתפס ומנוגדים באופן מהותי לערכי האומה שלו. אי לכך, התיק הזה חשוב לא רק לקרבנות וקרוביהם, אלא לעיר פיטסבורג ולאומה כולה".

היום תתקיימנה לוויותיהם של שלושה קרבנות נוספים מירי שאירע בשבת. בצהרים תיערך הלוויה של בני הזוג ברניס וסילבן סימון ומאוחר יותר היום תתקיים הלוויה של ריצ'רד גוטפריד. ברניס, 84, הייתה אחות וסילבן, 86, היה רואה חשבון. גוטפריד, 65, היה על סף פרישה ממרפאת השיניים שניהל עם רעייתו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE