הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ: צריך להתייחס למשליכי אבנים בגבול כאילו הם אוחזים רובים
הנשיא כינס מסיבת עיתונאים בה ציין כי בכוונתו להביא לאישור בתי המחוקקים תכנית חדשה להגבלת ההגירה לארצות הברית. עיקרה: הקשיית הליך בקשת מקלט מדיני. טראמפ רמז כי בכוונתו להחיל מחדש את הפרדת הילדים מהוריהם בגבול

הנשיא דונלד טראמפ הכריז כי בכוונתו להביא לאישור הקונגרס מדיניות חדשה לקבלת מבקשי מקלט שתגביל משמעותית את מספר הנכנסים. טראמפ כינס היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה התייחס ליוזמה החדשה וניצל את ההזדמנות לתקוף את הדמוקרטים ולהגן על מדיניות הפרדת המהגרים מילדיהם בגבול. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"כשלא מפרידים את הילדים מהוריהם זה נותן תמריץ להגיע". מבקשת מקלט מדרום אמריקה בגבול מקסיקו (צילום: רויטרס)


טראמפ ודוברות הבית הלבן לא סיפקו פרטים מלאים על התכנית החדשה אולם ככל הנראה היא תכלול דרישות מחמירות יותר לבקשות מקלט וסיבוך ההליך הכרוך בכך. מהגרים מבקשי מקלט יידרשו להירשם בנקודות כניסה מסכמות בגבול, ומהגרים שנכנסו באופן לא חוקי לא יוכלו לבקש מקלט מדיני אם נתפסו. לדברי טראמפ, כיום מהגרים שנתפסים באופן לא חוקי מוזמנים לשימוע בבית משפט שנה לאחר תפיסתם ובמהלך התקופה הזו נעלמים בארצות הברית. לטענתו ארצות הברית מכניסת אורחים אך לא צריך לנצל את זה.

בהתייחסו למדיניות ההפרדה בגבול שספגה ביקורת קשה עם פרסום תנאי החזקת הילדים המופרדים מהוריהם הזכיר טראמפ כי מדובר במדיניות שהחלה בימיו של הנשיא הקודם ברק אובמה, אבל שרק תחתיו ההפרדה "גורמת למדינה להשתגע". הוא רמז כי בכוונתו להחיל מחדש את מדיניות ההפרדה שהקפיא ביולי האחרון עקב הלחץ הציבורי – כולל, על פי דיווחים שונים, מצד בתו ויועצתו הקרובה איוונקה – באומרו על המהגרים כי "כשהם שומעים שלא תהיה הפרדה זה יוצר תמריץ להגיע", וכי ההפרדה נועדה להרתיע מהגרים מלהגיע למדינה.

דבריו של טראמפ נמסרו במסגרת ההיערכות האמריקאית להגעת שיירת המהגרים מדרום אמריקה, על אף שהיא עדיין רחוקה יותר מאלף מייל מגבול המדינה. בהתייחסו לתגובת שוטרי הגבול להגעת המהגרים אמר טראמפ כי הוא מקווה שלא יהיה צורך בשימוש בנשק חם אולם אינו שולל את האפשרות: "אם הם יזרקו אבנים כמו שהם זרקו על המשטרה הצבאית בגבול מקסיקו, הנחיתי את החיילים שלנו להתייחס לזה כמו אל רובים. מי שיתקוף את הצבא שלנו, הצבא יילחם חזרה".


"מי שיתקוף את הצבא שלנו, הצבא ילחם חזרה". חיילים נערכים בקנטאקי לנסיעה לגבול מקסיקו (צילום: משרד ההגנה)


טראמפ התייחס גם לבחירות האמצע הקרבות, שההגירה משחקת תפקיד מרכזי בהן שכן טראמפ יזדקק לאישורי הקונגרס והסנאט לכל מדיניות שירצה להעביר. הוא אמר ובצדק שהרוח נושבת כעת לכיוון הדמוקרטי שכן בכל בחירות אמצע הטרנד נוטה לכיוון המנוגד לזה של הנשיא המכהן, אך הוא הוסיף – פחות בצדק – שלאף נשיא לפניו לא הייתה כלכלה משגשגת כפי שיש לו. "זו הכלכלה הכי חזקה בהיסטוריה של המדינה שלנו ולאף נשיא לא הייתה כלכלה כזו לרוץ איתה בבחירות".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE